Österlen runt.............???

Gårdagens "Österlen Runt" var underbart mysigt!!! Vi åkte till Ystad för att hämta pass o handla en del på Willy´s.......på willys fick vi kort så vi kunde ha en sån självscanner.....hihihhhii rätt kul faktiskt o jäkligt smidigt!!

Hade besök av Christer o motorcyklen en liten stun hemma, för att vi sen skulle åka till borrbystrand!!!

I borrbystrand tog vi oss ner till stranden för att bada lite grann...... 20 grader varmt/kallt......helt ok......uppe o torra tog vi en kaffe under parasollet med en supergo kaka som Lena L hade bakat och en JÄTTE vattenmelon........GOTTIGOTT!!!

Liten somnade gott i farmors armar o fick sen ligga gott på en badenbaden dyna...........Kusinerna "BUS" lekte o lekte...........=)

Lykke fick en jättefin hoppgunga idag.........den tyckte hon var toppen god......Isabella var oxå på besök o fick tvunget prova på hon oxå!!!!

Idag har det varit en enda biljakt.........vi har varit på otto olsson o michelsen här i Tomelila men nix pix inget för oss.........Jag o Tilda tog oss en runda till Erikshjälpen för att fynda lite......visst d gjorde vi......3 mjuka böcker o 1 mjuk kloss...........Tiöda köpte ett barbie slott stort med balkon, dansbana, trappa mm för bara 25 :- klad som tusan är tösen!!!

Rensat tildas garderob.........så nu sitter jag o sätter in kläder på tradera!!!!

2:dra veckan.......

Vår 2:dra gemensamma semester vecka började inte så bra.............Emil blev dålig......riktigt dålig han har inte sovigt så mycket på nätterna då han har skyhög temp, o yrar mest, resullterar i att jag inte får sova gott i heller!!

Efter samtal med vc fick vi reda på att detta kunde vara "Sommarsjukan" en annan variation av vinterkräksjukan...........hög feber o kräkningar!!!och de visade sig efter provtagning att han hade ett virus i kroppen oxå!!!!

Annars har början¨på denna veckan mest gått åt tvätt och mycket mys med Lykke o Tilda!! Tilda e en toppen tjej......nu när emilär dålig har hon hjälpt mig med att fixa maten o hänga upp o ta ner tvätt...........då förtjänar hon oxå en peng, så d har hon gott fått!!!

Var o vägde Lykke i går.........hela 5300 g vägde hon nu......... Tänk vad tiden går snart 4 månader gammal!! Att titta på henne o se hur hon utvecklas är helt underbart.......nu har hon börjat jollra jätte mycket o "snackar" konstant!!

Nu hoppas vi på att Emil frisknar till så vi kan göra allt d vi planerat.........kan ju hoppas på att han få lite förlängd semester oxå!!! pok

Regn Regn & Ölandsdjurpark...........

Packade in oss i vår bil......trångt var d men bra blev d.........solen sken och vi gjorde vårt första stopp på Eko hallen........kissade, shoppade lite o tog ett mellanmål!!!!

Bilfärden fortsatte till galtsjön där vi hade vårt andra stopp..............varmt i vattnet och glass kan inte bli bättre!!!

Lång bilfärd med vips så var vi på Ölandsbron.............o sen i vår fina stuga!! Fina namnet på stugan var resultatet av våra färgglada grannar Flamingos.........."Flamingostugan"!!!
Grillning o sen ett parti Yatzy som Oliver vann!!!!

Fredag var djurparksdax!!!! O regnet d stod som spön i backen............aja finns inga dåliga väder bara dåliga kläder......på med regnkäpar o sen mot djurn, karusellerna o badet!!! Apor, lejon, tigrar, tapirer, kameler, björnar, dingos, getter, får, zebror, flamingos, ormar, spindlar o massa mer!!

Lunch.......o sen karuselldax..........Oliver o Tilda åkte karuseller konstant i nästan 3 timmar............phu....fult ös!!! Roligt hade dom kan ni tro........

Bäst i det regniga vädret hade Lykke d i sin vagn.........när hon väl ville vara i den annars satt hon i bärselet under min regnkäp...........Lykke åkte oxå sin första karusell......mest för skoj......för hon hade inte så mycket ut av d...tror jag!!!

Trötta o blöta efter en hel dags hålligång, myste vi ner oss i soffan för att äta lite godis o somna gott!!!

Lördag o nu djurparksdag..............o ännu mer regn.........men att d regna stoppade inte oss för att bada!!!! D badades i pirate island, åktes vattenrutchikanor......

Sen vann ju jag ett Gigantiskt kexchoklad oxå......med hjälp av Tilda som fick tycka på knappen!!! GOTT!!

Cirkus fick avsluta våra fantastiska dagar på Ölandsdjurpark!!! Mycket regn o blåst men vi summerade tillsammans och vi hade haft jätte roligt tyckte vi alla!! Lykkes första besök på en cirkus slutade med att jag fick stå utanför med henne då hon inte tyckte om när clownerna spelade trumpet o blåst i visselpipor.......stackars hennes små öron!!!

Åkte in till Färjestaden för att gå på resturang................åt gott o hade mysigt!! Hemma igen tog vi sikte på soffan o lite godis!!! Kvällen blev tidig.......super slitna........

Just nu saknar jag enkelheten på Öland men tycker ändå att d e fruktansvärt skönt att vara hemma!! Nu ser vi fram emot en fin vecka med lite sol TACK!!! Nu skall jag mumsa på en bit Kexchoklad !! pok

Sista rycket...............

Idag har vi besökt biblioteket.......handlat lite saker (mat) till vår lilla tripp till Öland!!! O wiiiiiiiiii jag fick min nya kamera idag.......fuji kompakt systemkamera.........!!!

Jag pausade gott i hängmattan tillsammans med h&m´s nya höst katalog........medans Lykke sov o Emil o Tilda var i Ystad......Shit vad mycket fint dom hade!! Man blir ju fattig av att bara titta!!!

Och mycket mycket mera!!!!

Sista packnings rycket o planering........Oliver kom hit ikväll med sin packning och sitt glada humör........!! Nu är barnen ny duschade o rena, bäddas ner för natten......imorgon bär d av till Öland!!!

Gry fick följa med farmor till husvagnen istället för att följa med oss...........blev nog bättre så....!! Nu skall jag oxå frächa upp mig och sen dra i dom sista trådarna.........pok

Pass, packning o städning........

Idag gjorde vi Ystad.........Först till Polisen för att fixa ett pass till Tilda!! Sen in på Elgiganten för att köpa en ny laddare till Tildas kamera........

Pressbyrån nästa för att handla glass.........Tilda fick ett glassogram på posten av Caroline o där får man välja vilken glass man vill på!!!

Tvunget den största.......kosta vad d kosta vill!!!!! =) Glassen åts nere i hamnen.........

Olssons basar fick oxå ett besök av oss..........dom har en massa roligt skit.......!!! =) Hemma igen fick vi tvunget besöka Bo Ohlsson för att handla en kylväska, lite shampoo, duschkräm mm till vår lilla semester!!!

Kvällen har varit helt underbart mysig........ner i byn för att äta pizza på Romas uteservering..........

Vitlökssås med Pizza..............=)

Vi har packat o mixat med vagn o väskor i bilen......o ja vi lyckades........Gry får följa med på semestern!! Nu börjar allas resnärver att spöka.......jag städar o fejar......Tilda kan inte komma till ro för att sova......ja d e 2 dgr kvar hur skall detta sluta!!!!?? nu natt!!! pok

Första semesterdagen.......

Mulet, sol, mulet , sol, mulet.........Idag blev d Välabadet, vi badade som tokingar, 25 grader i vattnet o nästan inget folk.....toppen!! Tilda var på topp.....Hon tog 2 nya simmärken: Brons o Silver Hajen.......såååå duktig!!!

Efter Väla var vi trötta.......kvällsmat o sen kom Hanna & Abbe!!!  Kära Hanna har då tagit på sig att klippa mitt burr..........=) Klipp av d vet jag!! Kort kort kort.....så min skalle kan andas.....!! O Resultatet blev fantastiskt.....jag är så nöjd!! Tack fina Hanna!!! Abbe "virvelvind" är oxå en livad o kär liten påg!! Kramar på er!!

Cailla o Isabella kom med Jordgubbar o grädde......gott!!! En liten pratstund utomhus o Jordgubbar!!!

Imorgon.....bär d av till Ystad för passfotografering på Tilda o lite shopping!!! nu mys med Emil!!! pok

Härliga Söndag.......

Lagom varmt o sovmorgon idag oxå!!! Tvättar mina loppis fynd och lite kläder..........besök av Camilla o Robban o Isabella!!! Kanelbullar o kaffe!

Besök på Bo Ohlsson.......där blev d myggljus, flugsmällare o kräkhandukar till Lykke, en grön plast boxbom.........(Köpte 2 st boxbum i plast i fredags men när jag placerade dessa i Lykkes fönster med nya krukor öppnade jag fönstret och 1 timme efter när jag skulle visa Emil hur fint d blivigt.......då fanns d bara 1 boxbom kvar.....den andra hade flygit ut genom fönstret och iväg..........!!

Kvällsbesök av Kära mamma o Christer.......grillning o mys i trädgården......!!!

Vattenkrig i trädgården.........

Inne blev d mycket mys på golvet!!! O syskonkärlek!!

Ny vecka med hela familjen för Emil har semester!!! Bad på väla.......Ystad o shoppa.......ÖLAND!!! pok

årets första dopp

Gårdagen (Fredag) stod i vilans tecken.......en härlig morgonpromenad, sen ägnade jag o Lykke hela resten av dagen i trädgården varvat lite solning o lite skugga tillsammans med en bok!!! Resulterade i en bränd mage o en del av brösten......ajajajajaj!!!! Honungsmelon, vattenmelon och färsk annanas blandat o sen glass sidan om d blev eftermiddags fikan i trädgården när Emil kom hem!!! Svalkande o Gott!!!

På kvällen promenerade vi ner till torget för att ta en mjukglass!!! Ett besök inom Jean o Tony hans oxå med!!!

Idag, efter en natt med regn o åska som vi tydligen sovigt gott igenom vaknar vi upp halv 10 allihopa.........!! Efter att ha ätigt frukost satte vi oss i bilen och körde ner till Borrbystrand, först ett stopp i Borrby på loppis: 1 kjol till mig, 1 pumpkaffe termos, 2 mjuka Go boken böcker o 2 badböcker till Lykke!!!

I husvagnen tog vi oss en ficka med dessa helt underbara bakelser "falska potatis bakelser" åååå dom e helt underbart goda!! På besök kom Karin o Börje....... mycket mys med Lykke för Karins del........

Ett besök på stranden var oxå ett måste när ösregnet hade försvunnigt......Årets första dopp blev d idag.......18 grader.....

Lykke hittade en krockodil på stranden........

=)

kvällsmys med hemmagjord pizza o Snabba Cash PÅ Tv:n  pok

Tomelilla Marknad

Japp så var det bestämt att vi i föräldragruppen skulle träffas idag o fika efter en tur på marknaden...........................men........väcks av 2 medelanden på mobilen som säger: d regnar som sören, vill inte gå på marknad i detta vädret.....nä d ville inte jag iheller kan jag säga, när jag tittade ut genom fönstret!!

Bestämde mig för att ta bilen till Camilla o Isabella för att hälsa på dom lite.......tog vagnen med mig o d blev toppen för vädret blev bättre o vi tog våra vagnar o barn o begav oss ner till marknaden.................

12 par strumpor blev d inköpt, perfekt för hela hösten/vintern!!!

1 sagelhaklapp till Lykke med Babar på!!!

Gick till Camilla o tog en munk eller två o lite kaffe på d.........Lykke lämnade fotavtryck från sig på d nya glasbordet......!!!

Hemma igen för att diska o plocka undan..........då kommer min älskade Emil hem.......taggad att gå på marknad.....visst d kan jag väll göra......tar Lykke i bärselet.....solhatten på sen en stor runda igenom byn.........N-sport - Adidas dress till Lykke, Röhnisch linne till mig

Eckerlunds - Jeans till Emil. En tur runt på marknaden där shoppade jag ett nytt armband av Anna o hennes mamma Anne som stod o gjorde smycken där........Vaniljmunkar blev d oxå såklar, Marknadsgodis oxå!!!!

Jusst nu känns allting så jäkla bra!! Jag har börjat att trivas med mitt nya tempo i livet - sakta men säkert........!!! Jag har världens finaste barn + en helt underbar sambo!!! Kärleken är stor här hemma just nu!!!

Nu skall d mysas i trädgården med kaffe o en munk!!!  Imorgin fredag står tom............pok

varma dagar........

Idag har d varit ytterligare en varm dag.......!! D e underbart men när man fan svettas i skuggan tycker jag inte d e ok!!! Varit på Bilioteket o lämnat tillbaka en massa böcker.........saknar faktiskt en bok speciellt som jag började använda "redan" igår.....babymassage......Lykke visste inte riktigt om hon tyckte d var skönt eller inte.....men inga jätte protester faktiskt!!! Skall nog låna hem den igen för att lära mig allt ordentligt!! Kul!!

Skulle tagit en runda till välabadet idag men Tilda ville leka med Anna hemma i poolen!! Så jag o Jean passade på att träffas o snacka lite goja!! Mysigt i skuggan!!

Lykke myser med Jean!!

Lykke somnade gott på filten!!

Har just nu världens gladaste Emil här hemma..........när han var i Lund idag tog han en runda inom media market......o dääär hittade han ett nytt o väldigt fin biosystem......med dvd blueray, ipod funktion, you tube funktion mm......helt lyrisk......!!!Så nu är vårt 3 år gammla biosystem till salu.........

Så jag sitter här o ser på när han springer fram o tillbaka mellan soffan o tv:n för att fixa til ljud mm.......jag som hade tänkt att se d nya bb programet på 5:an.....visst vi har en tv där upp oxå men där e så varmt så nej tack!!!

Imorgon blir d barnvagnsrace på Tomellila marknad på förmiddagen...... sov gott!! pok

Fika, bad, dopförberedelser & dop!!

Torsdag kväll fick vi ett helt underbart foto på vår lilla Lykke........efter att hon hade kämpat i en kvart........"för hon var inte trött" så somnade hon gott hos mig i soffan......Att se dena lilla varelse sova gott o samtidigt le ett underbart leende d e toppen!!

Fredagen var en varm dag.......Jag Tilda o Lykke gick ner i byn för att möta Camilla o Isabella på Bullen o Bönan......en snabb fika med paj o glass.....Tilda skulle såklart fika på en chockladbulle!!!

Sen promenerade vi hem för att ta oss ett dopp i poolen........Små flickorna låg på en filt i skuggan och myste tillsammans..........Efter grillning på kvällen låg vi hela familjen på filten o myste o pratade lite......sen tog vi ett litet foto på oss alla!!!

Flickorna badade på kvällen.....Tilda i badkaret o Lykke i Köksvasken.......!!!! sen blev d sängen för oss alla!!!

Lördagen var en dag full av bakning o städning........Jag försökte då att baka lavendeldrämmar men dessa blev inte så fluffiga utan mer som flan......platta!!!! men goda blev dom!! Emil bakade smörgåstårtor och sen gjorde jag o Tilda tårtorna på kvällen.........Vi fick fint besök av min kära lillasyster Caroline o hennes sambo Henning.......grillning, bad o en massa kul!!!

Ankan är gooood!!!

Lykke träffar Mosters Henning!!!
 Lykke o finaste Mostern!!

Underbaraste!!!

Den stora Dagen Dop!!! Vaknar sent.......varmt.......borden skall kläs med duk o blommor......lykke skall tvättas, vi skall duscha, torka hår, fixa hår, kläder skall på, skötväska skall packas, Emil skall dekorera smörgåstårtorna (3 st), vi skall äta lite frukost...............phu........d var en lite stressig morgon fast vi tyckte att allt var hyffsat färdigt!! 11.15 var det dop i Tomelilla kyrka tillsammans med en annan familj o en pojke som hette Tim.......!!! Dopet var fint Käraste Julia sjön i kyrkan så mångas ögon var fyllda med tårat.....d var såååå vackert.....!! Tack Julia!!

Duktiga storasyster häller vatten i dopfuntet!!

Somnade gott!!!

Som en shock överraskade min morfar oss alla med att ha tatuerat in Lykkes namn på överarmen......Morfar är snart 70 år och ville ha sitt första barnbarnsbarns namn på sin arm som ett fint minne!!! Detta är helt sannslöst fint......kan fortfarande idag inte förstå att han värkligen har gjort detta.....Sååå fint!! Tack Morfar!! D var fint gjort!!

Vi vill tacka alla  underbara människor som gjorde vår o Lykkes dag helt fantastisk!!! Alla fin presenter o anteckningar o boken!!! Tack!! pok

ogräsdag......

Idag har jag ägnat min dag åt att rensa ogräs o klippa häckar i trädgården..........flitig som en myra........fast är ju så illa tvungen så d inte ser ut som en djungel på Söndag!!

Har även haft besök av kära mamma......hon kom med kokostoppar till dopet o en häcksax till mig som jag fick låna!!! Tack för att du bakade!!

När Emil kom hem frächade vi upp oss och tog o packade in oss i bilen o for till Ystad o Willy´s...........för att handla en heldel saker till dopet................trevligt att gå i en helt ny affär......man hittar inte så bra o d e lite kul tycker jag........allt till smörgåstårtorna o tårtorna hittades........perfekt!!! Sen tog vi en tur till öb för att handla en ny grill och servetter, Tilda fick en STOR vattenpistol. Sen tog vi oss kvällsmaten på grillen sidanom. Mysigt med Ystad kvällstid........saknar denna staden lite faktiskt!! =) Hade inte husen varit så dyra där hade jag nog redan bott där.........!!!!

Nu sitter jag o studerar Emil o Tilda när dom monterar ihopa grillen i vårt vardagsrum..........dom e duktiga för nu börjar de se ut som en grill faktiskt!!!   Ååååå kom på en liten fin sak.......grannen kom in idag o berättade att deas lilla hund Smilla hade får 9 valpar fast tyvärr dog 1 så 8 små valpar ligger nu hemma hos dom o bara väntar på att Jacqueline skall komma in o mysa med dom!!! Skall även påpeka att Smilla är en väldigt liten hund.......shitzu o nått annat så 9 valpar e skit mycket jue!!!

(inte smillas valpar på bilden)

Nu blir d mer mys med min lilla Lykke som ligger o sover i mitt knä..........imorgon är d fredag!!! wiiiii!!!

3 månaders kontroll

Vaknar upp idag.........kasst väder o kallt som fan.......inget välabad i dag.............syr lite på innerklänningen till Lykkes dopklänning o Tilda hjälper till!!! Kl 13 går vi till bvc för en 3 månaders kontroll o Vaccination.....stackars lilla pyret hon blev så ledsen......fast när d var färdigt gick allt över o var glad som vanligt!!!

Väl hemma kom Julia o Viking för en fika/bad......mysigt.......kanelbullar o kaffe!! Underbaraste!!

På kvällen for vi till Borrby strand o till farmor o farfar.........Ingegerd var oxå där......!!! Bad o poolen o mycket mys o bus i husvagnen.......grillning.....mm!!! Ååååå d e helt underbart att vara i husvagnen allting känns så lätt o fritt.........Tilda stortrivs.....och kan ta sing cykel o bara cykla iväg.......vi kan slappna av o leka på lekplatsen o bada........Ja kanske skulle fråga snällt om vi kunde få någon dag i husvagnen senare i sommar!!!

Tilda blev kvar hos Farmor för att sova i husvagnen o bada hela dagen i morgon utan mig o lillasyster........kan vara skönt o slippa oss ibland.......=) När vi kom hem stod det "vika tvätt" på "att göra listan" ------- mmmm så himla mycket tvätt i skrotrummet så jag vil inte ens titta in.....men nu har jag tagit tag i det. framför tv:n........undertiden Emil o Lykke såg på fotboll...........!!

Nu skall vi mysa vidare o planera maten inför dopet på Söndag.....!! pok

Molnig dag.......

Gårdagen var varm........26 grader i poolen redan vid lunch.................gott gott.............Tilda badade hela dagen förutom när vi tog en runda till Boan för att hitta mig en kläning till dopet........o jaaaa efter många om o men hittade jag den.........en lila!!!!  Fin e den tycker jag!! =)

Camilla o Isabella satt i vår trädgård när vi kom hem........Lunch o sen kaffe o kaka!!! Bad o en massa snack!! Tilda lärde oss skjuta pilbåge.......d hade hon köpt på boan oxå!!!

Tippen o loppis.......på eftermiddagen av Emil o Robban......nu e infatren fin igen!!!

Idag ha d varit molnigt o faktiskt lite kallt......men d e skönt ibland o få vila från värmen......fast d hindrade ju inte badmonstret Tilda......hon tog sin cyklop o tog sig ett dopp i poolen........

Ica fick besök av oss idag....där blev d handlat till Hermankakan o sen lite till Kanel/Vaniljbullsbaket......senare idag!!! Herman var färdig idag o då skall man baka hinom........första gången jag har lyckats med en Herman......o nu finns d 3 burkar här hemma som vill ha nya
ägare.....nån som e sugen på en Herman!!???  Titta så fin han blev!!!

Kanel o vaniljbullsbak blev d oxå.........vädret var ju ingen höjdare idag så vi fick vara lite flitiga........ca 100 bullar till dopet.......Mamma vet jag gjorde Kokostoppar till dopet idag oxå......tack mamma!!

Mellan jäsningarna på bullarna tog vi oss ett parti spel......Prinsess spel.........allihopa........

Tilda blev en Tjusig prinsessa!!

hihihi vi är oxå väldigt fina som prinsessor........

Imorgon väntar bvc o förhoppningsvis fint väder.... pok

Söndag med stort S

Sovmorgon.......frukost i solen.......bilen styrde till Skurup på middagen..........Fin eftermiddag/kväll med grillning och mycket mys o trevligt i Trädgården..........teater av Tilda......musjakt av Rambo o Gry.......babysmys av Boel på andra sidan gatan......o inte förglömma blommster rundan........mek i verkstaden av Christer o Tilda.....mata fiskarna....o en hel del mer!!!

Nu bäddar vi ner oss........o vaknar upp imorgon Måndag o nu upptåg!! pok

1:a & 2:dra

Fredag.....efterlängtade fredag.........utav dom som jobbar ja, för mig kvittar d om d e onsdag eller fredag...........saksammaa............!!! Var på vårdcentralen med Lykke för att jag tyckte hon varade från ögonen med enlgt doktorn var d ingen fara.......vi skulle massera tårkanalerna!!!

Kvällen mös vi i trädgården med grillning o sen jordgubbar, fyllde poolen med vatten o Emil rensade trädgårdslandet.......japp en fredagskväll tillsammans med en öl så gick d toppen!!!

Lördag.......Loppislördag.......2 bord på infarten o en massa skit.......10-14, kaffe, sol, bad o en massa trevligt folk........loppisen gav 530:- i börsen men även en del kvar som skall till tippen.............

Kvällen även denna dagen slutade med grillning.......efter en promenad till kastanjeskolan o såg på brännboll tog vi oss hem för kaffe o kakor.......när mörkret föll på gick vi in och värmde oss.........Tack för en trevlig dag/kväll........

Stora Städardagen......

Torsdag o lite moln lite sol.........skiftande väder........vaknar upp men en genom svettig Lykke........ner i badrummet fyllde lykkes badbalja.......mys mys i badet......

ny badade o påklädda öppnade vi upp alla dörrar o fönster för att vädra klockan var då 9 sen satte jag igång med en storstädning som höll på ända 12......då tog vi en promenad i solen o plockade lite blommor.....Jag hittade jasmin tror jag d e.....luktar gott gör dom allafall....!!!!

Hemma efter promenaden somnade Lykke o jag satte igång o städa igen.......nu ovanvåningen........Trött trött.....la mig i soffan hos lykke o såg på tv i ca 2min sen sov jag oxå......till Emil kom hem......!!! Super skönt!!!

Ikväll har vi varit i Ystad...........Kollat på en saab......o en citroen......sen tog vi mc donald´s.....GOTT! Innan vi åkte hem körde vi förbi kära Sara & Andreas, Wilma o Josefin......tyson......Töserna  o tyson var hemma, trevligt med lite snack o Wilma fick hälsa på Lyke som hade blivit stor sen sist dom såg henne!!! Tack Sara för trevliga stunden!!!

nu bäddar vi ner oss o ser framemot en solig fredag!! pok