"rubriktorka"

Ja ibland ärd inte d lättaste att hitta på vad man skall skriva som rubrik. Veckans slut har varit bra!! Torsdags gick vi till "Fiket" med Madde, Mea, Theo o Maddes mamma o åt lunch!! Sen tog vi en liten promenad i solen!!
Lykke somnade i vagnen så när jag kom hem passade jag på att vara ute, plocka lite hundbajs "d som göms i snö kommer upp i tööö". Satte mig med en kopp kaffe i du&jag soffan med huvudet riktat mot solen......ååå d e sååå skönt, nu kan d bara bli bättre!!

Satte igång med ett krans projekt, där jag nu har strippat min julkrans o kommer att linda den med syren kvistar......dekorera den med hjärtan och lite andra saker,.......komer bild när jag är klar!!!
Dörr kransen fick oxå ett vårlyft....med lite nytt pynt, hjärtan o rosor från Blossom, där köpte jagh oxå en bunt körsbärsris med vita blommor och 2 hjärtan på tråd!!!!





Mamma o Christer kom förbi en runda, då blev dom bjudna på hemmagjorda semlor!! GOTT!!!
Jag fick jättefina tyger av mamma så nu kommer d komma flera o ny verk på www.jamsdesign.blogg.se




Flickorna tog ett kvällsbad och d e alltid uppskattat!!

Fredagen bjöd inte på lika fint väder men kl 9 tog vi en promenad med Madde o Mea!!! såå upppiggande o uppfriskande med en kylig morgonpromenad!!! turman hör att gar en granne som drar ut en!! ;)

lite städning fortsatte dagen med sen tog vi på oss igen för att bege oss ut o hämta Tilda, sen möta upp Julia o Viking för att gå på biblioteket med dom o sen fika på bullen o bönan!! Trevlig dag!! =)



På kvällen var d städning på ovanvåningen, I Lykkes rum var d minst stökigt o flickorn höll till där medans vi städade, Tildas gunghäst fick bära båda två på sin rygg....



Idag tog vi oss tidigt ut i bilen med fin kläderna på för att ta oss till Sölvesborg o kalas för Jack (tildas kusin) Men innan vi kom till Sölvesborg tig vi en runda in på Gittes tygkälla i rinkaby.......wow vilket ställe......700 kvadratmeter stort alla tyger, färger o mönster man kan tänka sig!!!! Vi köpte inget idag, där va så mycket folk men d blir nog en tunda mitt i veckan för att göra lite inköp till dom nya mössorna jag skall sy............!!!





Kalas i söölvesborg!! Smörgåstårta, daimtårta och ett gott sällskap.......väl hemma var vi slitna o trötta.........lite popcorn och handboll på tv:n!!! resten av kvällen blir bara mys!! imorgon bllir d nog lite loppis!!!

hopps ni alla haft en fin helg!!! pok




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0