Farbror doktorn.......

Måndagen var en dag med mycket fart & fläng!!! Tildas sista dag på Jullovet o d var tänkta att vi skulle ha åkt skridskor eller nått annat roligt men Fröknarna 2 var jätte hostiga. '

Emil kom hem 1 timme då jag skulle iväg på ett ärende, innan jag åkte ringde jag Barnmottagningen i Ystad förklarade hur flickorna lät, dom tyckte vi kunde komma in direkt.......!!!! Emil fick ta sig ledig o jag gjorde mitt ärende. Åkte till Ystad, där fick vi träffa Doktor Tord Fridolf, En hel mysig man som tog hand om flickorna jättefint!!! 

Åkte från Ystad med ett besked om att flickorna hade blivit smittade av en bakterie som hette Mycoplasma, denna hade satt sig på Lungorna o bildat en lunginflammation. OJ!!  Jag tror att vi vuxna blev lite rädda av ordet lunginflammation men flickorna är som vanligt förutom att dom hostar. D smittade inte när d brytit ut så Tilda fick börja skolan idag!! O d har hon lääängtat efter!!! =)

Jag o Lykke äter frukost nu, mys sen o halv 11 går vi till biblioteket för att få en rundvandring o en bok där tillsammans med andra barn o deras mammor från bvc. =)

en vanlig undanpockning blir d i eftermiddag!! Tisdagkväll.........träning o kanskeen promenad med familjen!!

Idag har jag planerat Kyckling i strimlor, kokosmjölr, Röd curry pasta och wokgrönsaker till kvällsmat!!

Hoppas ni får en fin dag allihopa!! pok

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0