Mysfredag, Loppelördag & dopsöndag!!

Fredag.....Städade hela huset undertiden Emil sov........besök av svärmor & svägerska =)......Tog en sväng på Erikshjälpen (EH) där mötte vi upp Julia o Viking!! Fynd denna gången blev ett par röda vantar med kaniner på till Lykke & Stora bokmärken till Tilda!!! Fika med Jlia & viking hemma hos oss efter!! Sen åkte Emil för att lämna Tilda i Lund......jag gjorde inte mycket......sen åkte vi till Stallgatan för att äta en toppen god kvällsmat, se töserna köra gåstols race o se på Idol!!!



Lördagen började med en promenad till Kathis där mötte vi upp Camilla o åt frukost tillsammans!! Sen gick vi in en runda på Tif´s Loppis......där hittade jag en braspanna, en adventsljusstake, en haklapp, doftolje lampa!! allt för 20:-

Vi tog sen en promenad till den nya affären Blossom.....så mycket fint, både blommor, inredning, grupper!! På vägen hem till oss för fika tog vi en runda in på Erikshjälpen, där hittade jag ett spel (Kalaha), 3 små silverfat. Ica fick d oxå bli när inne fyndade faktiskt jag en jättefin ängel till Lykke som hon skall ha på sitt rum........

 Efter fikan tog jag o Camilla vagnarna och gick till Bo Ohlsson där hittade jag en super gullig leksak till Lykke en katt som låter när man skakar den!!



Lördagskvällen innebar - Kycklingrulle, läska, tända ljus, tv:n, älskade barn o sambo id min sida = Mys Lördag!!!

Söndag morgon.....klockan var ställd på 8.30 för då skulle vi upp, äta frukost, göra oss fina för att bege oss till Ramsåsa och Moa´s dop!!! D var ett fint dop.....Moa hade på sig en dop klänning som Jean hade sytt med min hjälp.......!! Solen sken och ramsåsa var tyst.......vilken idyll.......!!! God mat o trevligt sällskap.......Kassler, kyckling, potatisgratäng, sallad och bröd!! Superfin doptårta o god var den oxå!!!

  

 Tack Jean, Tony & Moa för ett fint dop.

Nu i eftermiddag har jag städat och plockat undan för att få en fin start pånya veckan!! Lykke har varit helt slagen efter dopet, hon sover, sover o sover......
Emil hämtade hem Tilda och vi åt en mysig kvällsmåltid tillsammans!! Imorgon blir d nog Öppet hus med kompisarna!!!

pok

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0