"En sån där kung Julian vill jag ha" =)

Helgen är nu snart slut..........o vi har hafte en fullspäckad men oxå helt underbar helg!!! I lördags blev d till o gå upp i tid och sen bar d iväg till Lunnarp o Skåne Mejeriers 50 år Jubileum!!!

Massor att göra, Kalvin, Doris & Knäckebröderna, Hoppeborgar, fiskedamm, traktorer och vi fick oss en rund tur inne i fabriken oxå!!! Fint väder och allt var kanon!!!

 Tilda & Kalvin har hittat varandra!!!
    Snyggingar inne på Skånemejerier, våra skyddskläder!! =)
 Doris & Knäckebräderna höll låda!!

 Emil & Tilda står i kö till Fiskedammen!! 
  Mmmm......Fast jag inte ser ut som alla andra här så!! Jag, Lykke, Camilla, Isabella i solen!! 
 
 Hoppeborgen där tilda spenderade en del tid!! =)

 Tilda traktorföraren!!  =)

Dagen har varit full med skratt o fin sång med doris o knäckebröderna!! Nöjda o belåtna tog vi oss en produktpåse o åkte hem......väl hemma pausade vi ut lite sen tog vi oss en runda till Bo Ohlsson......där hittade vi ett reperationekit till emils cykeldäck, Gunga till Lykke, Ballonger till Tilda, o en ny grön o fin matta!!!

  När vi var på väg ut för att gunga och spela lite boll, fick Lykke äran att testa öronmuffarna som Tilda fått ärva av mig som jag hade när jag var liten.....ja dom var helt ok, tyckte hon!!



Dom stora tjejerna lekte vid lekstugan medans vi gungade lite......

Kvällen blev en mys kväll i soffan, Familjen från stallgatan var o hälsade på, åt med oss och hade trevligt med oss i soffan!! Sen somnade jag gott........Lykke vaknade bara 1 gång natten till Söndag så nu är nog förkylningen över snart!!!

Söndag o djurparksdag!!! Ystaddjurpark med Min mamma, Christer och lillasyster Caroline!!! Idag hade vi oxå tur med vädret, varmt o skönt så länge solen lyste, men d gjorde den nästan hela dagen...............!!!

Vi klappade Gettter, grisar........  sen var d lotning om att få gå in till Lemurerna.....o Tilda vann.......Ett besök inne i lemur buren, få se, klappa, mata o bara sitta där.........WOW WOW.......
......En lycklig flicka kliver in i buren lite halv osäker på vad som skall hända.....

 Sen börjar hon tina lite o hon får en frukt av djurskötaren som säger till henne o prova mata lemuren......d går se så glad hon e...

o vips så klappade hon den och hade fått en ny vän.....

 

Efter att Tilda kom ut från Lemurerna....var hon stålt som en tuppför ingen annan av oss hade ju fått gå in......"Pappa jag skulle vilja ha en sån där kung Julian hemma hos oss"!! brister hon ut sammtidigt som hon inspekterar sina byxor som lemuren kladdade ner med frukt........Nog att dom e söta men hemma i huset....näää!! 

Då började vandringen och högst uppe på aphuset tog vi ett fint familjefoto......jag, mamma, Tilda, Emil, Christer, Lykke och Caroline!!!!

 

Strutsar, kameler, getter, lamor, jakar, apro, zebror, emu, får, kaniner, marsvin, papegojor, hästar mm.....i mitten tog vi ossen fika pause o passade då på att se Sjörövar Mange & Katta Pirat.......Massa sång o rörelser till både välkända sånger som okända!!!   

 

Lykke sov gott i vagnen nästan hela dagen!!

 Tilda blev en fin katt efter att ha fått en ansiktsmålning!!!

  
Vår godaste lilla goding har blivit linslus o buse!!! =)

Då var dagen slut på djurparken.....hyffsat slitna åker vi hem.....besäller pizza....ser bollibumpa.....bloggar....ser nya robin Hood filmen och sover vi för att orka med en ny vecka!!! hoppas att ni haft en lika bra helg som jag!! pok

Kommentarer
Postat av: Ingrid ♥

vilken härlig helg ni har haft. Tur med vädret också.

Kram Ingrid

2010-09-05 @ 21:30:23
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0