Vad händer med vår värld???

God morgon, sitter här i soffan med min sjuka Lykke........tittar på nyhetsmorgon........3 st nedskjutningar i gårkväll/natt i malmö..........vad händer?? varför går folk runt o skjuter varandra?? oskyldiga o skyldiga människor!!! Vad e d för värld vi förder våra barn till!! Usch!! Lite läskigt faktiskt!!!



Gårdagen blev en regnig dag!! Jag ringde vårdcentralen för Lykke är rätt kass, vi får inte i henne mat o hon låter som en gammal gubbe när hon hostar o pratar......dom hade tyvärr ingen akut tid så vi skulle ringa idag istället!!! d e gjort o vi har en tid till läkaren kl 13, skönt!!

Sen åkte vi till Bibblan för att lämna lite böcker sen myse vi en runda där inne för att se om d fanns någon intressant bok......o jag hittade en barnmats bok som värkar jätte bra!!!   

Vi får försöka fixa lite mat i nästa vecka kanske!!! När vi ändå var ute i byn tog vi en runda till Camilla o Isabella, där var jessica o Matilda oxå, kul o träffa dom o se hur barnen växer!!

När Tilda var hämtad på eftermiddagen o Emil kommit hem gick vi till Boan för att Tilda skulle hamdla tuchpennor........jag handlade lite till haklapparna oxå!!! Hemma skulle Tilda måla med dom nya pennorna..........tog av korken o målade men d kom ingen färg......dom var snus torra......hur hur hur.........så idag blir d en runda till boan för att byta pennor......nu skall vi ha en ask som fungerar!!!!



Lykke o Tilda lekte på Lykkes filt igår......vi satt o titta på flickorna o den lilla bara suger in allt som Tilda gör o säger.........d e så fint o se, hur bra dom trivs o tycker om varandra!!!

Jag försökte sy lite på haklapparna igår då nästan alla nya blev sålda!! D e så roligt att göra detta!! O haklappen är väldigt bra, den är lagom stor så den skyddar axlar o hela barnets kropp från kladd......eftersom den är gjord av waxduk går den bara att torka av efter måltiden och då sparar man tvätt oxå!!

Vi myser o syr lite idag, sen får vi se vad doktorn säger......nu lite frokust för min del, liten sover gott i min famn!! ha en fin dag!! pok



Kommentarer
Postat av: Tusse

Va duktig du är...

Dom här haklapparna. Tror du att du fixar o göra en i typ vuxen storlek? Dom hade varit perfekta på mitt jobb tror jag.....

2010-10-20 @ 09:57:14
URL: http://mittlivsomtusse.bloggplatsen.se
Postat av: Jacqueline

Tack Tusse!! Jo d skall jag nog kunna!! Blir ju lite dyrare men dom e ju både snygga o praktiska!! Jag kan göra en på test så kan du ju se!

2010-10-20 @ 10:20:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0