Tyginköp & 6 månderskontroll

Onsdagen innehöll en super trevlig babymusik!!! en sväng upp till Camilla & Isabella........soligt o fint!!! Mötte upp Tilda efter hennes körlektion!!! När Emil kom hem var han helt i exstas o ville köpa en radiostyrd helikopter.......(någon på jobb som haft en sån med dit) så nu var d kört.......Bo Ohlsson skulle få ett besök........Närt vi kom därifrån hade vi 2 tavellistor, 1,5 m vaxduk, 2 m tyg, 1 skallra till Lykke. Tilda köpte bokmärken!!! Men ingen radiostyrd helikopter.......så d var bara till o ta oss till Alf´s leksaker.........ojojoj där fanns d mängder men inte dom priserna vi var ute efter......blev ingen där heller men Tilda shoppade en hamster på hjul.............!!!! Sen åkte vi Till Ingalill & Olle för att Tilda skulle sälja jultidningar o panda.........Tack för den goda äppelkakan o sällskapet!!!

I går sken solen men d var lite kallt i vinden..........tvätta, tvätta, städa. Efter lunch tog vi på oss o gick till bvc på 6 månaderskontroll, Doktorn kände o klämde o lyssnade......allting var bra med Lykke, och sen kollade han om hon skelade med ögonen men nix pix d gjorde hon inte!! Hon var 66 cm lång, vägde 6248g......hon växer den lilla!!

 

Sen tog vi oss en sväng till Erikshjälpen (jag,lykke,tilda & mamma) Där hittade Tilda en barbie pappa & bokmärken såklart!! Jag köpte ett tyg med bondgårdsmotiv på som är tänkt att göra tavla av..........jag hittade oxå en brio bräda som man hamrar ner ploppar i.........!!!! Toppen bra!!!

I går kväll har jag sytt på mina kuddfodral till soffan...........ja jo d blev helt ok faktiskt, synd bara att jag räknade fel o d fattas tyg till ett fodral!! =)
 

I går kväll tog Emil fram gitarren o plinkade försiktigt på strängarna...........Lykke blev stum av förundran och bara tittade på!!! Jag får nog se om jag kan hitta en gitarrkurs till Emil han vill så gärna lära sig spela nu!!! =)



Idag blir d en fika på bullen & bönan med Camilla med Isabella & Gina med Charlie!!! Sen om vädret tillåter blir d lite trädgårdsarbete!! ha en trevlig dag!! pok 

Kommentarer
Postat av: lotta nygren

Han har ju en uppgift att lära sig spela noking on hevens door det har han sagt och det måste han hålla för Tildas skull kram <3

2010-10-02 @ 00:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0