Stor röj & haklapps tillverkning..............

Helgen har varit underbar!! Fint väder o en del att göra hemma!!

Fredagen ägnade jag till att städa & tvätta........sen myste vi & såg idol på kvällen......trötta som den somnade vi gott i sängen långt innan 23.00....................

Lördag o toppen väder!! Emil satte golvlister i vardagsrummet och jag o Lykke började röja i Pannrummet..........Filt på gårdsplanen och lite leksaker sen var Lykke hel nöjd ett tag............!!! D tog hela dagen men fint blev d kan ni tro......helt tomt....!!! Så nu e d bara o börja ösa in nya saker där så vi kan tömma "skrotrummet" o börja renovera där!!!

 

 Pausade lite o då körde vi bobby car!!!

I denna röran låg min servise oxå.........Lägger ut en bild här o e d nån som är intresserad så säg till för den skall säljas......hel eller i delar!!! Måste bli av med den!!! Mat tallrik, assiett, liten tallrik, djup tallrik, kaffekopp med fat, kaffemugg, socker o mjölk kanna, soppterin..........



Kvällen kom o d blev en god köttbit med pommes o sås till kvällsmat. Rätt slitna efter en dag i jobbets tecken.......hamnade vi i soffan & såg 2 filmer, Iron man 2 var väll ok, jag såg inte så mycket men d jag såg var ok, Sen såg vi Salt med Angelina Jolie den var kanon bra tycker jag, mycket hände o en super skådespelerska!!!!


Söndagen var oxå en fin dag......Emil åkte tidigt för att ta en runda till Malmö (svågertorp) för att handla en cykelsits till Lykke, d slutde som vanligt när Emil e o handlar själv, En cykelsits till Lykke, en spearkcykel till Tilda, ett par Puma skor till mig och en manick till datorn/tv till oss!!! Min finaste Emil!!!
Jag o Lykke roade oss hemma med att sy lite o plocka unden lite.........tv lite o eftermiddagen ägnade vi ute i d fina höst vädret!!!
 

  När Emil o Tilda kom hem blev d Pizza kväll med Camilla & Robban o Isabella!!!

Idag har vi varit på Öppet hus...........barngudtjänst i Tomelilla kyrka.......dessa fina små barn från Igelkottens förskola dom sjöng så fin!! Sen fika som vanligt i församlingshemmet!! Trevligt som alltid!! Lykke somnade gott när vi tog oss hem!!

Inom Boan för att handla 1 meter waxduk i röd nyans för att utveckla min haklapps tillverkning!!! Nu finns d några blånyanser o några rödnyanser........tänkte att fanns d intresse för dessa så syr jag gärna på beställning med bestämd kanrtband o bestämd haklapp av köparen.......25:- haklappen!! Passa på unika o toppen bra!!

 

mysig kväll med Camilla, Tilda har haft gymnastik o Emil har spelat golf!! nu e vi super trötta så sängen kallar!!!

En liten Lykke rad:  b cczxvxchhhhhh xzsxgbv  SDDDDDDDDBN <<<<<GCV

POK



Kommentarer
Postat av: lotta nygren

Ni är så förbaskat flitiga så man får dåligt samvete det blev jättefina haklappar så dom kan du nog få sålda kram på er alla

2010-10-11 @ 23:18:50
Postat av: Jacqueline

Tack Lotta!! Flitiga e ett måste ibland......!! =)

2010-10-12 @ 10:16:45
URL: http://montelsvanqvist.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Hej!

Ja håller med flitig det är rätta ordet.

Jätte fina haklappar dom får du säkert sålda.

Jag förstår precis vad lykke säger.



Många kramar Mamma

2010-10-12 @ 14:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0