Musik, Nutella Dounats & systuga!!

Grå dasssig morgon men upp kom vi och iväg for vi!! Tilda till skolan & vi till Babymusiken!! Idag var d en svag styrka på musiken!!! Halva gruppen var sjuka.....usch d e förkylningstider nu......stackar små som blir drabbade!!! Men sjunga gick ju ändå fast vi var så lite folk.........!!

Jag tog en runda upp till Stallgatan för att se hur fint d blir i målandet!! Kanon Camilla!! Sen kommer den som jag alltid kallar Desiree men hon heter Denise!! O med sig ghade hon Nutella Dounats!! Sååå syndigt gott!! Väldigt farligt för figuren!! Mums!!!



Efter denna goda fika åkte vi vidare till frisören Emma på LUGG........jag fick då äran att ta över Camillas tid och gladast blev jag!!! Lykke var en helt fantastisk underbart snäll flicka som satt i sin bilstol hela den tiden jag blev klippt!! Som alltid när Emma klipper mig blir jag nöjd o går från frisören med ett leende på läpparna!!!



Jag o Lykke tog en runda in på Rholins cykelaffär oxå för att prova ut en cykelhjälm och se på cykelsitsar........hjälmen är utprovad och sitsen oxå.....men d kostar lite pengar så d får Lykke önska sig i "6 månaders present" som är nu på fredag!! Tyvärr hade jag inte kameran med mig men ni kan tro att hon var söt i den dära hjälmen.....

 

Hem för att hämta upp Emil (som satt i vardagsrumet med sin nya leksak "the helikopter" hahahaha!! hela familjen är helt frälst i den oxå!! ) sen iväg o hämta Tilda, in o handla våtservetter, blommor och ett halsband till Elvis med reflex så han syns nu i mörkret!!! Lykke var helt slut efter en intensiv dag......


Medans jag ikväll har suttit o sytt draperiet till ytterdörren o den sista kuddfodralet och en haklapp hade Emil o Tilda team work när dom satte upp våra nya tavellister!!! Fint blev d!!! Lite andra foton på dom sen är d perfa!!! 

  Fixar gänget!!

 Super nöjd!!

 D kommer flera!!!

Kvällens mys i soffan, Tilda är helt slut efter ett aerobic pass o Lykke är helt vild med sin kontroll i systers knä!!!



Bonde söker fru på tv:n, nu skall jag krypa ner i sängen efter att ha kämpat hårt med vår lilla flicka som absolut inte skall ha välling o definitivt inte amma iheller just då.......efter ett tag gick vi ner o satter oss vi bordet o då åt hon upp 1 1/2 dl gröt......d gick bra, så ja vi fortsätter prova med vällningen men gröten är toppen!!!

God Natt!! pok

Kommentarer
Postat av: Stina

Vad duktig du är på att sy, har du något mönster till haklappen eller du kör på frihand?? Den var värkligen jättefin...

2010-10-07 @ 10:21:23
Postat av: jacqueline

Stina tack så mycket! Jag har ritat efter en annan haklapp som jag har hemma! Visst var den fin! Lo kan få en om du vill?

2010-10-07 @ 10:57:44
Postat av: Frida

Så fint det blev med tyget vid dörren :O)

Du är så duktig du :O)

2010-10-07 @ 12:56:37
Postat av: Ingrid ♥

Så snyggt det blev

Kram Ingrid

2010-10-07 @ 22:12:00
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Jacqueline

Tack tack!! jag tycker själv att jag har lyckats fint!!!

2010-10-08 @ 11:33:48
URL: http://montelsvanqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0