Fredag,Lördag,Söndag

Fredag en slö dag, Lämna Tilda på skolan.......sen hem satte på tvn o sen somnade jag o Lykke i soffan........kl 11.30 ringde mobilen då vaknar vi, upp o hoppa o iväg för att hämta Tilda. När Emil kom hem tog vi bilen till Ystad för att fotografera Lykke (6 månaders fotografier) hos Marit Lasson www.fotografmaritlasson.se .  Fotona kommer nog bli jättefina, Lykke satt, låg o stod upp på fotona!!! Nu e d en 3 veckors väntan innan vi får se dom!!!

På kvällen hade vi tösor fredagsmys tillsammans på Stallgatan hos Camill o Robban, Emil var på personalfest o svirade!!! =)


Lördagen började med ett underbart väder, finaste helgfrukosten med familjen och sen åkte Tilda till en kompis och vi satte igång med att lasta bilen full med skräp för att köra 2 vändor till tippen!! Ååååå d e så segt men Oj så skönta när man har gjort d o fort går d så varför drar man alltid på d!!

Sen paj till kvällsmat!! Tilda o jag packade in alla goda folkens jultidningar o satte lappar på dom.........Godis o sen var vi trötta o myste lite i soffan!!

Idag var det oxå toppen fint väder!! Vi åkte till Simrishamn för att ta en promenad/picknick på stranden!!! Helt nderbart skönt!! Älskar vattnet o dess brus!!! Lite fika där på en filt och lite kasta macka o en del foton blev oxå tagna!!! Sen åkte vi till svärmor för att ta en varm kopp kaffe med henne o Sven!! Kladdkaka o grädde till d oxå!! Tilda o jag gjorde armband med pärlor och sen fick vi ta o styra bilen hem för kvällsmat och lite plock i trädgården, ja jag är ju tvungen o ta in mina pelagroner för d börjar bli kallt på natten!! Sen hittade jag en papperspåse i förrådet......där låg 2 amaryllis lökar med ny knopp.........så d var bara o plantera......Tilda hjälpte mig så klart!!!

Egengjorda hamburgare till kvällsmat!! GOTT!!!

Bild programmet har tydligen flippat lite idag så tyvärr inga bilder men testar  igen imorgon o lägger då upp foton från helgen!! Nu kryper vi ner i sängen!! pok

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0