Födelsedagskalas gånger 2

Lördagskalas i Skurup...............Vi tog tåget från Tomelilla till skurup!! 

Tilda hade fullt upp med att hjälpa Kerstin i köket, hon e en duktig liten kock!!!!



Förrätt: Keso, skinka, succhini innehållet, vitlök. Blandat i succhinin, gratinerad i ugnen med parmesan ost!!!



Huvudrätt: Gravad fläskfilé med pressad potatis o sås!!! Underbart gott!!!

Efterrätt: Carolines egna chocklad o nöt tårta (gluten o laktosfri) med grädde, Som hon sen har dekorerat o slagit in i cellofan!! Super gott & väldigt fin!!!  Min syster hon e duktig hon!! Sen åt vi lite äppelkaka som mamma hade gjort oxå med vaniljsås!!

 

Kvällen var trevlig med kära släkten nära.........mormor & Lennart, Eva (monster) & Jörgen, Max, Caroline (syster) & henning, mamma & christer och så vi!! Mycket prat o skratt!! Alla somnade nog med ett leende på läpparna i går, iallafall gjorde jag d!!!

  



Fin Söndagsmorgon men såå blåsigt!! Snabb frukost i Skurup för att sen ta tåget hem igen!! Liten extra promenad in på ica och sen hem för Lykkes fukost!! Förkylningens tid börjar nog komma nu.......känner mig hänning, täpt i näsan o lite ont i halsen.......usch inget kul alls!!!

Jag o Lykke blir hemma och Emil o Tilda åkte till Sölvesborg för att fira Oliver (Tildas kusin) Info från dessa 2 när dom kom hem så hade dom haft trevligt o ätit gott!! Vi här hemma storstädade då huset och tvättade 2 maskiner.......tänka sig så hängde jag ut tvätten och den första maskinen blev torr men de andra hann inte........

Camilla o Isabella kom en runda och så åt vi kvällsmat tillsammans!!

Snart en ny vecka....öppet hus, babymusik, bad?? , ystad?? , ja visst e d kul när man inte har så där mycket planerat man kan bara precis välja om man vill ligga hemma eller ut o vara folklig!!! nu är d natt!! pok

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0