Soffköp & Morgonmys

Oj bärjade blogga i morse men dagen har varit lite jobbig o mycket skrikig.....Lykke har varit rätt bestämd idag!! Så bloggen blev bortglömd och nu sover lite så då får jag snabba mig att ta tag iden.

Gårdagens kväll blev bra!! Tilda kom hem från farmor i Shimrishamn, fikade o sen packade hon en ny väska för att åka till sin mamma nu över höstlovet. Efter att vi lämnat Tilda åkte vi till Erikshjälpen för att titta över deras saker.......d fanns tyvärr ingenting som jag fastnade för, dom hade ett jättefint kistbord, men vart skulle vi ha d, d var dessutom väligt lågt!!! Men sen har dom oxå väldigt mycket böcker i pocket, bundna, fakta mm o billigt e d oxå!! Så alla som läser mycket, d lönar sig att kolla på Erikshjälpen o fynd!!!

Vi tog en runda till Kronans auktioner i folkets park, Kronans auktioner är ett auktionsföretag som köper upp konkussatt företags saker, så allt som man köper är nytt, möber som heminredning!!!  Vi var ute efter en soffa, o tänka sig när vi kommer in står den framför oss.......svart skinnsoffa med divan!! Så vi anmälde intresse sen åkte vi hem för att ge Lykke mat sen iväg till auktionen igen, efter 30 minuter tas soffan upp, " Modell Las Vegas blabla blabla har jag ett bud på 30 000:- nix nix nix...........ha där framme sänkte budet o sänkte budet när han kom ner till 9000:- var d ågon smart jäkel som accepterade d......10 000:- sen var den vår......Kanon!!! Glada åkte o hyrde ett släp för att hämta hem soffa!! Nu hoppas vi på att Ralf kommer o hämta vår gammla soffa snart för just nu bor vi med 2 soffor i vårt vardagsrum......lite trångt kan jag säga!!!

Idag var d mys på högsta nivå......jag o Lykke drog oss i sängen ett tag sen ner för att äta frukost, när frukosten var uppäten tappade vi upp ett bad och tillsammans med Lykkes spelande badsälar badade vi o myste ett bra tag!! Oj vad skönt!! Annars har denna dagen varit i kaosets tecken, vår lilla Lykke har varit helt galen idag!! Tydligen har hon fått för sig att hon inte skulle sova o bara gallskrek o gallskrek hela dagen igenom, kl 17 tog jag henne i vagnen o Gry i koppel, sen gick vi ut på en kvällspromenad!!! Lykke somnade o sover ännu.......gry är nöjd o jag kan få städa färdigt och nu börjar jag längta efter Emil som jag bara såg en kvart efter hans jobb för han åkte till Ystad för att se på Bio..............men snart e han hemma!!

Så på listan ikväll stå mys mys o mys!!! pok

Kommentarer
Postat av: lotta nygren

Man kunde ju önska en bild på soffan, är det nu en som jag också kan sitta i utan hjälp upp, kan det va så att Lykke saknar storasyster hon var ju bara hemma en kort stund igår??????

2010-11-04 @ 23:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0