Massor!!

Jaha då var d till o vara slö igen.........får liksom inte in bloggandet på kvällen o på Morgonen ja då skall d göras så mycket annat men, morgonen får d bli!! ;)

Förra  helgen var fin, vi hade besök av Mamma, Christer o tant Ruth!! Kaffe fika och mycket mys o bus med Lykke!!

 

Emil var en runda i Borrby hos sin Mormor o Morfar!!! Där nämde han hatt jag sydde o efter som hans mormor inte syr så fick vi hennes symaskin!! Tack du!! Super nöjd o GLAD blev jag, jag som hade tänkt att köpa en egen en dag, men dom är så dyra!!



Söndagen var en stor dag, Uppvisningsdag för Tilda!! Vi träffade henne inte innan för hon var hos sin mamma men jag kan nog slå vad om haon var lite nervös!! De ju jätte många som tittar på!! Farmor o farfar kom för att följa med på uppvisningen!! Dom e så duktiga allihopa!! Kul att se dom äldre då dom börjar kunna koordinera och få in taken, dom små just bara för att dom super diggar till musiken o tycker d e sååå roligt!!

 


På Söndagskvällen tog vi på töserna tomtedräckterna och riggade fotostudio så gott d gick hemma!! Att få en 7 månaders Lykke att ha tomteluvan på sig var d svåraste!! Ett lyckan blev d men ändå inte!! Julkorten är allafall beställda så ni får se när dom kommer!! men ett litet smakprov på hur fotograferingen gick..........

 
 

Måndag: Öppethus!! Kommer hem o hittar loppor på katten!! Inte d roligaste, så jag städade ca 4 timmar på ovanvåningen och sen en svång på bottenvåningen.......dammsög sängarna frenetiskt!! Tvätta, dammsuga, tvätta, dammsuga...........bläääää d e så äkligt med loppor!! Djuren fick loppbehandling och vi tittade över oss........!! Så min måpndag gick ut på att städa, fast d var inte så fel, fick ju julstädat på ovanvåningen!! Finns alltid nått positivt i d tråkiga!! =)

Tisdag........Regn, men vi trotsade regnet. Gick till mödravården för att lämna papper som jag haft på låns nu i 2-3 månader upps!! Som d kan bli ibland!! Katarina, barnmorskan blev glad över att se oss iallafall!! Sen tog vi en sväng in på Ica för att handla lite lunch och lite bak artiklar!! Bo Ohlsson fick d bli på hemvägen oxå!! Hemma o packade upp blev d resulterat i 2 nya krukor, 2 julstjärnor (blommor), Ljus, pepparkaksforma. Så jag piffade till d lite i ena fönstret i vardagsrummet............

 

På min promenad i regnet igår kom jag o tänka på mysiga fika stunderna på Malmövägen 68 hos Julia!! Hon var en pärla på att baka saffranskorpor och då blev jag sugen på d så på kvällen bakade jag saffranskorpor....eller förrsökte iallafall......dom blev lite torra men d går!!  Tilda o Emil invigde dom nya pepparkaksformarna.......kul hade dom o Lykke gegga med mjöl och en form, kunde inte bli en bättre kväll!! =) Fick sen besök av Camilla o Robban o Isabella som kom o provsmakade våra bakverk!! Jag sydde upp Camillas Julgardiner oxå!!!

Idag har d blivit Babymusik, binlioteket, apoteket, hälsokosten. Nu lunch o Lykke sover en stund, sen iväg o hämta Tilda, då tar vi oss en runda på Erikshjälpen oxå för att se om d finns nått att fynda!!

pok

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0