5 första dagarna i maj.........

Att vara småbarns förälder.......ja det är som att gå på moln....att se detta lilla pyre i ögonen är helt fantastiskt!!!

Dagarna går så fort.....så fort att jag inte hinner blogga!! Aja....jag uppdaterar så gott jag kan!!

I Lördags  åkte Emil o Tilda till S-hamn & jag o Lykke blev hemma för att städa.......då dök min kära far upp, med kameran i högsta hugg!! Vi gick en promenad och som alltid hamnade vi på Bo Ohlsson......Lykke fick en ny outfit...!!! & Pappa handlade en skjorta (med ett gräsligt tryck som han sedan sprättade bort)!!! Pappa lagade en super god sallad till oss till lunch......och sen kom Emil o Tilda......med ett helt släp fullt av prylar....baaaa!! Jag höll på att knäckas på mitten.....ett släp med en massa saker.....var skall vi ha plats med det...???





 

Kvällen blev mysig.....Tilda hade en kompis hemma som skulle sova över.......ojojoj...säger jag bara.....att det var så roligt...tänker tillbax på den tiden när jag var i Tildas ålder o man skulle ha kompisar som sov över....Jaja...Tilda o Anna åkte med Emil för att handla pizza och även för att hyra film o köpa godis!! Flickorna valde Alice i underlandet.....!!!



Det blev inte så mycket film tittande.....för dessa två var dom mest fnittriga töserna som vi kände den kvällen....från kl..18 till runt halv 12 fnittrade dessa två i kapp......roligt att dom har kul tillsammans...!!

När Emil var o hämtade saker fick han med sig en vagga som Tilda har legat i när hon var en lite bebis.....denna ligger nu Lykke i och hon tycker den är sååå mysig....!!!





På söndagen var ett sååå himla fint o varmt väder.....Emil tog tag i vår tuja häck för plantering.....och jag började rensa i vårt förråd.......igen....men denna gången skulle det bli färdigt.......



Släpet som kom hem till oss o var full tömdes och nu fylldes det med en jäkla massa skit.....just hela dagen höll vi på att rensa förrådet.....sååå skönt när det var färdigt!!

Enil o Lykke firade detta med popcorn i soffan!!!







Måndagen handlade om ett besök av Frida.....min gammla kära kompis sen jag bodde i Ystad!! Alltid så trevligt att träffa henne för att snacka lite skit om allt o alla!!! =) Lykke fick jäte fina kläder av henne!! Tack Frida!!

Sen var resten måndagen en lugn och trevlig dag.........





I går Tisdag rensade vi i vårat "skrotrum" inne i huset!!! eftersom jag var så taggad efter att ha rensat ute i förrådet så drogs där nog med en del i dom svarta sopsäckarna som kanske inte skulle vara där i.....men men har det inte snvänts på 1 år så kan det lika bra kastas.....men hade Emil fått bestämma skulle vi sparat allt......d e inte lätt att bo ihopa med en skrotnisse!!! =)

 Lykke var med o tittade på när jag rensade!

 Slut resultatet! Nu ser man golvet!!!

Idag tog jag o Emil en promenad och njöt av det fina vårvädret!! På eftermiddagen åkte vi ner till Optikern och jag fick kolla på de glasögon som Emil hade valt ut!! Så ovant att se honom i glasögon och han är så mån om att jag skall tycka om dom....men jag tycker det är bättre att han gillar dom så han har dom på sig!! Det blev ett par svarta väldigt diskreta men oxå fina bågar......så snart allihopa kommer Emil gåendes i glasögon....!!!

När Tilda var hämtad åkte vi och besökte Julia o Viking!! Nu börjar Julia få ordning och fint i sin lägenhet!! Vi fikade på sockerbullar o kaffe....sen åt vi kolor i mängder allihopa!!

 Viking tvättar av allt socker!!

 Lykke sover i soffan!!

 GotteGrisar!!





 Pappa matchar Dotter

 Julia Myser!!

 Tilda klär på Lillasyster!!

Jaha det var allt!! Hoppas nu på att resten av veckan blir lika härlig som den varit!! pok

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0