Tur o retur bb i 2 dgr & Härliga sommartid!!

Fredag Fredag!! Tilda har kompledigt från skolan och vi skulle göra påskkycklingar tyckte vi.........går till Bo Ohlsson för att köpa flörtkulor......men nix pix......dom har inga flörtkulor förutom till julen när man gör tomtar av det fick jag till svar.....men gör man inte kycklingar av flörtkulor oxå undrade då jag...........mmm jo det gjorde man kanske......!!!??  Till kassan utan flörtkulor fast med canavs tavlor o färg och lite pyssel.........opppsss......kissade jag på mig eller vad häände...???......där stod jag i kassan på Bo Ohlsson dyngsur i byxorna......kanske vattnet som har gått???

Hem och bytade om .......laddade med påsktpyssel till Tilda o kaffe till mig o Julia som kom på besök!!" =)

 

Med mycket konsentration och kreativitet och hjälp från Julia.......belv resultatet fin fint!!! 1 tavla till Farmor och 1 tavla till mamma!!!

 

På eftermiddagen gick jag o Tilda till mvc på kontroll och ja bebisen fanns kvar och den hade fortfarande klackaskorna på sig där inne tyckte Tilda......tänk om den kommer ut med klackaskor.....säger hon oxå.....denna fantasi på barnen kan allt vara för mycket ibland!!! =) hihihhihi!!!

Berättade för min barnmorska om vad som hänt på Bo Ohlsson......antagligen vattenavgång......ring bb när du kommer hem o se vad dom tycker du skall göra!!!

Emil pyser till Lund för att lämna Tilda o jag ringer bb.........antagligen vatten avgång.....ni får komma in ikväll vi 20-21 om du inte får regelbundna värkar innan dess....... okej!?

kl 20 har jag inte fått några regelbundna värkar och vi kör in till bb i ystad.........in på ett rum......kopplar ctg.....ligga där i 30 min......kaffe o saft i stora lass.......30 min har gått......jaha bebisen mår toppen bra.....mycket rörelse så henne är det inget fel med.......och jag har inte  tilräkligt med kraftiga värkar......dom känner o klämmer utvändigt.......mmm det ser fint ut!!! När vi ändå är på bb passar Emil på att fråga barnmorskan hur Camilla o Robban med bebis mår......?? Jo då dom mådde bra.....vänta här l ite säger hon-----
Efter ett tag kommer hon in och säger att hon fått tag i dom o dom ehär ute med bebisen!!!!! =) Ååååååååå säger jag bara vilket litet pyre.....lilla fin Isabella!!! Sover som en stock i den där plastbaljan!!!! Guuud i himmelen så fin hon är och såååå trött Camilla såg ut att vara då.....men även dom jätte fina och det bara strålade glädje ur dom!!!! Vi blev jätteglada att vi fick träffa dom och nu har jag laddat om på nytt när jag fick se på riktigt att det är en bebis som kommer komma till oss om 1 par veckor.....!!!!=)

Morgonen därpå var det tillbax till Ystad o bb för ytterligare en ctg kurva coh ett besök med farbror doktorn som gjorde ett ultraljud på mig och konstaterade då att det inte var någon vattenavgång för det fanns mycket inne hos bebis!!!  Nähä.....vad kan det då vara.....oregelbundna svaga värkar och en dygn sur Jacqueline i Bo Ohlssons kassa........antaglige har jag kissat på mig eller så var det en hinna som sprukigt med vatten i ........!!! Det var bara till att åka hem och vänta......till den 8 april......=)

Innan hemfärden åkte vi till Jem o Fix.......där hittade vi en jättefin badrumsinredning........den köpte vi!!!

Badmiljö Profil 900











Trötta som få la vi oss i soffan och såg en film........sen fick jag ryck......sydde ett nytt överdrag till skjötbordsunderlaget......

  Före......

 Efter......inte riktigt färdig men tyget var så fin......fick det av Julia och tänkte jag skulle sy gradiner till pyrets rum av det oxå......!!!!!

Sommartid och sovmorgon blev en del av Söndagen!!! Ner myst i sängen hör vi ett förfärligt brummande på infarten och en jävla tuta!!!  Det var Christer o mamma som kom på besök på Christern motorcykel......mammas första tur på en motorcykle och hon såg glad ut............=) Härlig fika med dom och en runda i trädgården för inspektion..........

 

Nu väntar pyrets rum för lite renovering och sen kommer kanske pappa på besök med vår nya bilbarnstol........

pok

Kommentarer
Postat av: Ingrid ♥

Va kul att se mamma våga åka cykel.

Nu kan hon inte smita undan.

Härligt.

Kram Ingrid

2010-03-29 @ 20:51:26
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0