Trulle troll på besök och falskt alarm......

Att vi har haft solsken denna veckan har ju påverkat alla.....så roligt att träffa folk som är glada och har hittat ut i det fina vädret.....många promenader med gry har det blivigt oxå.....Märkligt med hunden, hon känner nog på sig att det är någonting som inte stämmer med mig och att jag har haft ont för hon har inte lämnat min sida denna vecka och varje gång jag ställt mig på en stol eller pall när jag putsade fönsterna så kom hon nära mig och började pipa....kära underbara hund...käner mig trygg med henne hemma!! =)



Torsdagen med det stora T.......Tilda kom hem med Trollet Trulle i från skolan med ett jätte leende....."han skall sova över hos oss" .Trulle är ett lärosätt  som Tildas skola kör med....och nu var det tid för trulle att flytta mellan varje barn i klassen och hälsa på.......Super uppskattat!!!

 

På torsdagen blev oxå den sista träffen med föräldrargruppen och det var roligt att se magarna på allihopa!! Vi hade en trevlig stund och solen lyste in i rummet.....men någonstans men mig fanns en obehagskänsla och oro.....molande menssmärtor, ryggont och sammandragningar=( När träffen var över tog min barnmorska mig på axeln o fråga hur det var med mig ....hon hade sett och kännt att det inte var som det skulle....in på en extra kontroll och hem för att vila......

Fredagen.....trött trött trött & ont ont ont......runt 9 fick jag ringa efter Emil så han kom hem, då hade jag pratat med min barnmorska och hon rådde att ringa förlossningen!! Spänd som en fjäder ringde jag och jag fick besked att jag skulle komma in...... i vecka 35+0

Ctg-remsa i nästan 1 timme och sen kände både student barnmorskan och den riktiga barnmorskan på mig o konstaterade att jag är mogen och att yttre hade öppnat sig 2 cm.......sammandragningar på sammandragningar.....du får åka hem och vila.....fick vi som svar...men rätt skönt o veta vad som händer!!!!

Hemma igen somnar jag på studs och sover till Emil ringer o väcker mig 19.00......han var o hämtade Tilda hos farmor i S-hamn.....Med sig hem hade dom en riskudde format som ett hjärta och en TENS -apparat och lugnandebad olja och en massa lila och fina bodys som farmor köpt till bebisen.....Tack Farmor!!!

Nu skall resterade av fredagen handla om vila och mys i soffan!!! Så får vi se vad Lördagen och helgen har att vänta!! pok

Kommentarer
Postat av: Lotta Nygren

Hej hoppas att du får en bra dag och att du får nytta av sakerna som jag skicka med Emil.

Kram Lotta

2010-03-06 @ 09:48:14
Postat av: Jacqueline

Lotta: Tack så mycket för sakerna det blev jättebra!!

2010-03-06 @ 10:05:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0