Sömmerska eller frisör....

Lördagen startade bra med mys frukost med familjen och sen tog vi och pös till Julia och Martin o Viking på Kaffe....när kaffet var slut tog vi oss i kragen och jag flyttatde in i lilla sovrummet för att riva färdigt all tapet och ta bort trätexen på ytterväggen......Emil drog om antennsladden och kom sen och hjälpte mig......Tilda hade klasskompis på besök och dom höll till i hennes rum och underhöll oss ibland!! =)

 

Emil och Tilda lagade pizza på kvällen och den blev såå god!!

 

Nya foton på den tjocka magen kommer oxå.......

 

Söndagen blev en städdag........dammning, dammsugning, torkagolv och toastädning, diskning och en heldel undan plockning......Men fy så skönt när det är färdigt!!

Sen på det nystädade golvet satte jag igång och lekte frisör med Emils hår......men det slutade med att allt blev lika kort och ingen frisyr som vi vill då jag glömde att ställa ut insatsen igen efter att jag rensat den.....=( klant arsel!!!!  Tur till Ystad och gympa med Tilda sen en tur in till Mc donalds för vi var hungriga......!! Solen har lyst så fint hela helgen och det är ju helt underbart när kl är 18 och det fortfarande ljust ute och fåglarna kvittrar!! Snacka om att man börjar få vårkänslor nu!!

Jag och Tilda satte oss vid sy maskinen lite innan 18 och avslutade vårt projekt kl 20 ......då hade vi lyckats sy färdigt hennes klänning och sen med resterna av hennes tyg blev det en sparkbyxa till lillasyster......och jag blev faktiskt väldigt nöjd med båda sakerna!! Tilda bara älskade sin nya klänning!!!

 

 

Nu skall jag proppa i mig lite jordnötsringar innan Emil äter upp alla!!=)

Hoppas att helgen varit skön och att veckan blir bra!! pok



Kommentarer
Postat av: Gina

När man ser bilderna på din mage kan jag verkligen inte fatta att det är en tösabit där inne- DET ÄR JU BARA MAGE!!!??? En riktig kula. En typisk pojkmage!

2010-03-08 @ 08:57:22
Postat av: Anna

Vad skönt att höra att ni har haft en bra helg!!! Pussa min underbaraste flicka från mamma!! Kram

2010-03-08 @ 13:48:37
Postat av: Kerstin

Vilka fin klänning till Tilda och sparkbyxan vart häftiga. Oj gumman va du växer för var dag.



Många kramar mamma

2010-03-08 @ 19:58:38
Postat av: Ingrid ♥

Kul att du tittade in. Här har det hänt en massa saker ser jag. Teckningar till bebisen. Fina små baby kläder. och mamma skriver också ser jag.

Kram Ingrid

2010-03-08 @ 20:05:19
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Lotta Nygren

Du är ju jätteduktig på att sy min gamla trotjänare får verkligen visa vad den går för och inte bara det du är hantverkare också skulle inte du ta det lugnt.

Kram Lotta.

2010-03-09 @ 09:06:13
Postat av: Jacqueline

Anna:jag har pussat henne!



Mamma: Visst e d fint! japp o det märks oxå kan jag säga!!



Ingrid: Ja det har det! Visst jag måste ju hålla mig aktiverad när jag går hemma på dagarna så att sy är en rolig sak!! O ja mamma har blivit flitig här på bloggen det är kul!! kram



Lotta: Trotjänaren får sy som sören kan jag säga och det går hur bra som helst! Lungt! nja jo kanske men jag kan ju inte ligga på rygg alltid!! =) Kram

2010-03-09 @ 09:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0