Planteringsdag & Våffeldagen i stora LASS!!!

Idag har jag haft en helt underbar dag!! =) Vaknar av att solen lyser och Tilda redan är vaken!! Efter jag hade lämnat Tilda på skolan åkte jag till Ica som alla andra i Tomelilla just då.....=( För att handla våfflor och grädde till kvällen!!! Sen hem för att gå ut en runda med Gry så hon fick kissa o bajsa o nosa.......!!! En runda på Bo Ohlsson.....fjädrar, påskpyssel, luktegott till toa, godis till Gry.......Frukt i stora lass.....och påskliljor, penseér & Tulpaner!!!

Väl hemma efter shopping rundan satte jag mig på trappen och tog en kopp kaffe i solen!! Sen var det planteringsdax!! Hämtade Tilda från fritids och planterade fina blommor utanför hennes lekstuga!!

 

 

Vi skulle vänta med påskpytet till nästa vecka....men vi kunde inte hålla oss!!! Tilda pyntade vår dörrkrans och sen pyntade vi till våra påskris!!!

 

 

 

Efter pysslet tog Emil o Tilda tag i Våffeldagen på riktigt!! Det vispades våffelsmet och grädde, dukades fint på bordet och alla var såååå sugna på våfflor!!!

 



Bollibompa dax i soffan o helt slut efter en underbar dag ute i solen och den friska luften!! Viking o Martin kom på ett kaffe besök på kvällen och Viking o Tilda tog några danssteg på vardagsrummsgolvet för att ta slut på dom siste krafterna!!!

 
 

Nu känns det som jag skulle kunna gå o ta 2 panodil.......för värkar kommer från o till nu!! Planteringsdagen gjorde kanske susen!!!


Kommentarer
Postat av: Ingrid ♥

Så mycket ni har hunnit med.

Våfflor har jag inte ätit en enda i år.

Ska jag vara ärlig så missade jag att det var våffeldagen.

Dörrkransen är för gullig och vilket påsk ris sen.

Ni får ha en härlig fredag kväll

Kram Ingrid

2010-03-26 @ 19:36:10
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Lena Svensson

Hallå där :) Hur går det med magen? Hoppas ni har en bra Lördag i regnrusket

Kram lena

2010-03-27 @ 16:05:06
URL: http://www.metrobloggen.se/bakverk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0