Längtan är såååå lång.......

Dessa dagar vi har haft har bara varit såå långa...........


I tisdags var jag på mvc för kotroll......det hela slutade med att vifick ringa Emil på jobbet och han fick komma o hämta mig då jag låg med värkar i min barnmorskas soffa.......phu!!!

Hem o ner i ett varmt bad.......skönt till en börja men inte alls behagligt efter ett tag!! Värk på värk........vilken tur jag hade Emil vid min sida som stöttade och talade om för mig hur jag skulle andas.....för jag hade ju nästan glömt att man skall andas oxå när det gör så ont!! Ligga i soffan, sitta i soffan, stå och se på tv, gå en runda i huset......baaaaa!! Ingenting var skönt och allt var så fruktansvärt stort......nu var det bara att förbereda sig för vad som skall komma........Såååå spännande!! Nu e det äntligen på gång!! Trodde vi ja!! 

Ringde till bb och dom sa att om det blev värre skulle vi komma in......då jag hade oregelbundna värka allt mellan 3 till 20 minuter imellan!!  Panodil, vetekuddar, varma handdukar och krypa ner i sängen.......som en klubbad säl somnade jag värkarna av tog senare på natten.........när jag vaknade morgonen därpå drog jag upp Eil kl 06.30 för en promenad.....o tänkte att detta kan inte vara sant......nix det var det inte för efter promenaden satte det igång igen.....upp till mvc för kontroll......bebisen mådde bra och med mig hade det inte hänt någonting.......hem igen och började städa........ont ont ont!!

Gick o la mig vid lunch o vaknade kl 14 inga värkar............=( Vad fan!!!

Natten till idag vaknar jag kl 3 och har hysteriska värkar.....japp nu så händer det tänkte jag......men nähä lilla fröken har nog bestämmt sig för att bli inne i magen......!!!! När klockan började närma sig morgon avtog värkarna........Baaaaaa jag orkar inte mera nue!!!!!

Idag har jag promenerat och det en hel del........inte någontig som är skönt men ifall man kan skynda på det så skall väll detta vara bra.....även för mig då jag får lite kondis oxå!!=)

Nu skall jag duscha o sen bädda ner mig i sängen för att kanske få lite nattsömn!!!  Drömsött lilla du!!

Fick i måndags dom fina bilderna som Gina tagit på oss...........Tack igen Gina!! Tänk vilken tur du fotade för man vet ju inte när det hade hänt!!!! =)

  

   

Kommentarer
Postat av: Ingrid ♥

Så härliga bilder på familjen.

Visst är vi hemma. Jag sätter på kaffehurran. och en bulle med ost kanske också kommer fram.

Jag håller tummarna för dig att du kommer iväg och får den lilla som är så envis.

Kram Ingrid

2010-03-18 @ 19:52:54
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Malin>3

Gud vilka fina bilder. Kan tänka mig en kopia av det första fotot i födelsedagspresent.

Kramis

Malin

2010-03-19 @ 08:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0