Kräksjuka??, sy & gips stuga, vårkänslor!!!

I måndags var en totatl slappe dag.....jag gjorde ingenting!!!! Det enda jag gjorde var att sy en sparkbyxa till Gina i ett tyg med nallar och gröna muddar......Den blev toppen fin!!!!

   När skapelsen var färdig sydd åkte vi till Familjen Jönsson och tog en kopp kaffe!! Där visade Gordon o Cornelis sina fina påskhattar som Gina hade fixat till dom.....Emil skulle oxå testa tyckte Gordon.....



Kommer hem på kvällen efter ett besök på Ica för lite handling......lägger mig i sängen och bara känner hur herr kräk gärna skule vilja komma o hälsa på mig vilken sekund som helst!! =(
Mmmmm just vad han gjorde oxå.......tömde allt mag innehåll.....och sov sen som en skit hela natten......när Emil åkte till jobb var jag vaken redan och gick o åt frukost kl 06.00......te o macka.....sen tog jag o Gry ett kliv till sängen iogen och somnade.....vaknade 11......hyffsat skick!!! Dagen i dag har bestått av ett härligt vårväder och det har jag utnyttjat fullt ut!!! Tvättat 2 maskiner och hängt ut båda 2.......kaffe och en bok i lä i solen......gott gott!!!

 

När Emil åkte till Lund för att hämta Tilda tog jag och satte mig vid symaskinen och lät fantasin flöda......det slutade i en jättefin tröja och byxor!!!



När Emil o Tilda kom hem hade jag varit nere i byn med cykeln i detta jäkla blåsvädert.......pikatten men det behöved jag......var på apoteket och köpte gipsbildor........alla blev som tokiga hemma och skulle få slabba med gips o vatten.......Emil slabba o Tilda skötte kameran.........Resultatet blev en väldigt fin skulpur av min mage......

 
 

Nu mina vänner så kallar sängen!! Pok


Kommentarer
Postat av: Caroline (lillasyster)

Vad häftig gips avgjutningen blev :D Kram

2010-03-30 @ 22:49:23
Postat av: Gina

Tack så JÄTTEMYCKET! Den var jättefin!

2010-03-31 @ 13:50:51
URL: http://acoustic.bloggplatsen.se
Postat av: Kerstin

Vilka fina barn kläder. Din egen skapelse vart ju jätte bra. Det ska bli kul att se avgjutningen i verkligheten det var häftigt. Puss & Kram

2010-03-31 @ 19:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0