En svullen Barbapappa!!

Helgen har nu snart gått och den har varit trevlig......i Torsdags var vi i Simrishamn och åt middag med Farmor sen in till Jysk för att köpa den fina hallmöbeln.........kommer hem å packar upp den så var den inte så fin......det var fan sönder överallt.....sprickor, träet hade släppt och en massa andra saker.....vår vanliga tur som sagt!





Vi hämtade även Gina på vägen som skulle vara vår fotograf för kvällen......många foton blev fina och Gina skulle ta hem o fotoshoppa lite på datorn så dom blir ännu finare!!! Hoppas på att få se dom nu i veckan!!

Fredag och städdag......slutade med en pizza framför tv:n med min älskade!!

På Lördagen sken solen och det var ett underbart vårväder med lite snö..........Vi tog oss till Gunilla oRaggen och gratulerade honom på födelsedagen med en blomma och sen lånade vi deras släp för att bege oss till Ystad och handla hem gipsskivor, golv och lite andra saker till att renovera färdigt den lillas rum......Nu börjar det att gå frammot!! Dagen förtsatte med Spontanbesök av Jean & Tony och sen kom Julia & Viking!!! Trevligt det blev äppelkaka med vaniljsås och kanelbullar......GOTT GOTT!!

När besöket hade gått tog vi på kläder och begav oss ut i solen och det vindstilla vädret.......åååå det är sååå skönt att komma ut när vädret är så här!!! Nu längtar jag tills man slipper at pendla mella alla snöberg och slask!!!

Efter en timmes promenad......och då inte utan att stanna ett antal gånger för att jag fick såna fina sammandragningar......men hem kom vi fast det tog tid!! =) Det var skönt att komma ut iallafall!! Affären och sen till Jean o Tony för att äta pommes, kött och sås.........Gott Gott!!  Melodifestivalen i bakgrunden och vi spelade Gin Rummy från 20 - 23.30 och en jätte stor skål med godis....kvällen var super trevlig!!

Idag har jag bara kännt mig som en svullen Barbapappa sen jag slog upp ögonen......jag har sovit skit dåligt då mina fingara o händer bara somna och förvinner hela nätterna igenom!!!! Jag håller på att bli knäpp på detta nue!!! Försöker ändå att sopa undan lite i lilla rummet och skära itu plast mattan.....Emil städar bilen och svär imellan varven då det kommer gigantiska hagelflingor fast solen lyser.....=)

Söndags fix i vanlig ordning inför kommande vecka och sen dammsugning på ovanvåningen!! Emil skall åka o hämta Tilda i Lund och jag skall bara vara hemma o koppla av!! JUST det koppla av!!

Hoppas på en härlig vecka!! pok

Kommentarer
Postat av: Anita i Skurup

Det där med Jysk är inget ovanligt, min syster köpte ett partytält när vi slulle sätta upp det på lördagen för det skulle användas på söndagen fatades det rör.

2010-03-14 @ 22:16:56
Postat av: jane

hittade hit, trevligt!



vi köpte nyss en skänk på jysk, samma här när vi öppnande-repor, sönder mm....dumma som inte pallade lämna tillbaka den...



//jane söderström

2010-03-15 @ 07:18:10
Postat av: Jacqueline

Jane: Kul att du hittade hit! Mmm säga vad man vill men jysk är skit! =*)



Anita: Alltid tråkigt med saker som är sönder eller fattas!

2010-03-15 @ 13:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0