Vårat underbara lilla pyre!!!!

Idag var en stor dag för mig.....o ja säker för Emil oxå!!! Vårt andra ultraljud på pyret och denna gång i Simrishamn!!!! Tanten som tog emot oss var helt fantastisk......grå hårig o lite skakig men med ett jätte leenede på läpparna och det märktes värkligen att hon brann för detta jobbet!!! Sånna gillar vi!!! =)

Nu ligger jag där raklång på britsen och hon kletar in magen med kall gelé.......ooooo vad det pirrar i magen....jag e sååå NERVÖS......för tänk om bebisen inte har 2armar o 2 ben eller någonting annat är fel på den!!!!

OJ......vilken ackrobat till bebis du har i magen säger hon direkt.....bebisen ligger med foten ända upp i huvudet....hihiihihhi...en riktig lite gymnast.....!!!  Hon fortsatte o visa ryggrad, hjärta, njurar, tår, nackhår hade den oxå......!! Ja jo vi hade ju tänkt att ta reda på vad det blir för kön på barnet.....säger Emil och vips så säger tanten......jaha då får jag gratulera till er lilla flicka då.!!!!! FLICKA!!!! Vi skall få en flicka!! åååå hela världen framför mig blev rosa......konstigt nog hade vi allihopa förutom Emils mamma trott att det var en lite pojke i magen.....men tji fick vi......!!! Men vi är såå glada över lila flickan oxå!!

Saken är den att hon ligger väldigt långt ner och har redan plaserat sig där hon skall vara......så bli inte förvånad om hon kommer tidigare säger barnmorskan till oss......!!!!

Flicknamn.......kom gärna med förslag allihopa!!! Nu skall jag fortsätta drömma om pyret och alla fina saker vi fick se idag!! 

Biblotek besök med Tilda efter jag hämtat henne på skolan.....lite trädgårdstidningar, häst böcker som tilda valde.....sen anmälde vi Tilda till en sportlovsaktivitet på bibloteket!! 

Lungna kvällen med litet besök av Julia och nu skall jag njuta av min uppspelthet och sätta igång o rensa lite ibyrålåder där uppe.......!!!

Lägger upp lite bilde här bå vår lilla flicka......bild 1 är foten över huvudet och bild 2 är en gäspig lite flicka med sååå fina läppar och näsa!!!

 Foten i jänm höjd med huvudet....

  Svårt att se men hon ligger med huvudet upp och gapar.....

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Vilka fina bilder så söt hon är.Vilken fin mun, man kan värkligen se den.



Puss & kram Mamm,

2010-02-15 @ 20:54:54
Postat av: Kerstin

Hej på er !

Här kommer lite namnförslag. Lea,Ella,Elin, Ellen,Elli,Ebba,Klara,Luna,Ester,Isa,Hedvig,Astrid, Alli,Elsa man kan ju ha många namn att välja på, men när ni ser henne så vet ni vad som passar henne.



Ha en bra kväll

Mamma

2010-02-16 @ 16:58:57
Postat av: malin

Jag drömde förca 1,5 vecka sedan att ni skulle få en flicka. Vaknade bombsäker på detta. mitt förslag på namn är Lova.

Kram på er

Malin

2010-02-16 @ 18:04:45
Postat av: Jacqueline

Mamma: Tack för alla namn förslag.....många fina namn!! Allt är bra med oss!! Kram



Malin: Ja, Emil sa det till mig efter ultraljudet....lite läskigt tycker jag faktiskt...!! Lova är ett fint namn...nått att tänka på!!! Hoppas allt är bra!! Kram

2010-02-16 @ 22:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0