Sjukstuga & bullbak o snö snö snö!!!!

Helgen började inte så bra......Tilda fick så hög feber att hon fick en feberkramp o svimmade.....Phu säger jag bara........fick en hel del panik och ringde Emil.....efter att allt lugnat ner sig fick vi besked från sjukvårdesrådgivningen att Tilda hade drabbats av Vinterkräksjukan.......Konstigt tyckte vi men visst skall man kunna lita på folk som har ett sådant jobb....eller??? Kanske inte i dagen läge!!??!!? Så Tilda fick bli i Tomelilla i stället för att åka till Höganäs och vi fick isolera oss hela helgen då vi oxå kunde vara smitttade.....På lördagen tog rastlösheten över mig och då Tog jag o Tilda tag i ett stor bak........120 kanelbullar och 1 tigerkaka, 1 rulltårta slutade det med. Emil nöjde sig med att äta när baket var färdigt!!! o bäst så tror jag!=)

 

På kvällen blev det Robinson finalen och Ostbricka........mmm.... och en massa mys såklart!! Att det snöade hela helgen gick inte att undvika.......blä blä.....!!! Jag vill ha vår nue jue!!! Sö

Söndag och snö snö snö.......en fruktansvärt rastlös Tilda, O vi var väll inte precis lugna o harmoniska, då Tilda hade varit feberfri hela dagen så  slutade med att vi klädde på oss och gick ut o fick luft.....Tilda tog med pulkan o åkte några ggr från backen sen var hon helt slut!!  På kvällen kom febern o Tilda fick bli hemma idag oxå......=( stackars lilla tös.......dagen i da har innehållit besök på ica då Tilda pantade alla flaskor hon samlat, resulterade i 120 kronor och ett besök på Bo Ohlsson där det shoppades loss för alla pant pengar plus lite till......E så kul att se när hon är stolt att hon betalar med sina egna pengar........pyssel o barbie barbie barbie innehöll påsen!!!

Efter att ha skottat våran trottoar, fått goda pannkakor i magen sitter jag nu ner soffad i fötöljen bloggar, lägger in lite på tradera och bara kopplar av.......!!! Snart förflytta mig till soffan och gosa ner mig med Emil......!!!!

Hoppas helgen har varit bra!! O hoppas på en bra vecka!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0