Konsten att sitta stilla o sy.........

Idag vaknade jag med ett lyckorus i hela kroppen......Underbart!! Pigg o vaken tog jag o Tilda oss ann morgonen på bästa sett!! Frukost, avlämning på skolan och sen hem, ut med hunden en promenad och sen kom mamma!!! Då blev det  ännu bättre....mamma hade köpt jätte fina bebis kläder till oss......en super söt liten mössa och en massa bodys o byxor.....tack mamma o Christer....kan inte bli bättre....att det sen har gynnat Skurups bästa barn klädes affär "Grynet" är oxå ett plus!!!!

Med andan i halsen for jag ner till min hjärnskrynklare för ett samtal o sen tillbax igen, där mamma redan har börjat på någonting som skulle bli en underbart super trevlig sy dag..........!!!!!!

Mamma o Lillasyster (caroline) hade vait på Stoff & Stil i Malmö i går o köpt jättefina tyger och mönster till både bebisen o stora systern Tilda!!! Bebisen fick en sparkbyxa (mönster) och Tilda fick en klänning (mönster) och fina tyger igen....... Då jag alltid har gjort allting jag gör i en hastig tackt fick jag idag lära ig konsten att sitta stilla o sy en hel dag......UNDERBART.........väldigt rogivande faktiskt när man väl kom in i det och saken man sydde började likna någonting..!!  Med mamma kom oxå ett häftigt snöoväder  o i det snöovädret kom Gina iklädd gympaskor.....!! Då väntade kaffe och massor av hembakade kakor.....rulltårta, kanelbullar o tigekaka....mmmmm!!!

Efter ett antal timmar av mönsterritning och samtal åkte mamma hem i snöovädret o min käraste Emil kom hem med ett super stort leende på läpparna.......Han börjar nytt jobb den 24/2 på sitt gamla jobb Norfrig!!! Åååååå vad vi är lyckliga....detta kan inte bli bättre!!
Efter kvällsmaten tog jag en paus i min systuga....nu bar det av till Familjen Lasson/Mattisson för ett härlig umgänge med kaffe, mycket lek med viking (smyga på knä på golvet o skrämma alla) å ny är jag helt kass i ryggen o knäna bultar...., men vad gör man inte för dessa små kära barn.....så härligt att se dom skratta o vara glada!!! Kramar o pussar slutade kvällen hos dom med sen hemkörning i snön.......

Fortsatte med att sy när jag kom hem fast då var det knappar o tyckknappar som skull på plats.....Emil fick assistera när jag skulle ha på de förbaskade tyckknapparna men annars var jag ju snart färdig och resultatet blev..........

 

  Ja jag e faktiskt väldigt stolt över mig själv att jag har lyckats att genomföra detta och att resultatet blev super fint!! Troro nog att jag skall fortsätta med detta....att sy bebiskläder är hur kul som helst!!! Imorgon blir det nog att klippa o trixa med Tildas klänning och här kommer lite bilder på tyget somhon har valt själv o mönster som mamma har köpt till oss......Kommer bli så fint!!!!

 

Tackar oxå idag min kära svärmor för att jag har fått låna hennes trotjänare till symaskin!! Den kan ju allt fast den är såååå gammal!!! Tack igen.....detta hade aldrig gått utan din hjälp!!! Tortjänaren nr: 1
  Nu trött o värkande rygg skall jag luta mig tillbaka på Emil och försöka slita han från fotbolls matchen.....hur deet nu skall gå.....men försöka går alltid  =)=)!!!

God NATT!!!

Kommentarer
Postat av: malin

Blir alltid lika imponerad av dig. Du är så fantastiskt duktig. Fråga Emil hur duktig jag är med att sy...! Men jag har nog andra kvaliteer. GUD vad jag längtar efter er. Drömde inatt att ni får en liten flicka.!!!Kramis

2010-02-11 @ 11:56:29
Postat av: Gina

åh, den blev verkligen SKITFIN!!! (som jag misstänkte) Nu blev jag sugen på att sätta igång jag också.

2010-02-11 @ 14:17:11
Postat av: Kerstin

Den vart ju jätte fin, jag vet att du kan.



Puss & kram Mamma

2010-02-11 @ 22:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0