Det låter som en häst galopperar med klackaskor på.......

Dagen började helt underbart med en kopp te och strålande sol i det snövita landskapet......härligt!! Alla blir ju som på så glatt humör närsolen tittar fram!! =)

  

Efter lunch begav jag o Emil  oss upp till mvc och till föräldrargruppens första möte......spännande o se vilka som är där...vi visste att Camilla & Robban skulle vara där....o det var ju trevligt att känna någon....dom andra var oxå jätte trevliga o man hade ju sett dom lite var stans i Tomelilla.......Trevligt!! Där pratade vi om skräck förlossningar.....att ha med till bb......Drack kaffe o åt kakor.....hade mycket trevligt igen!! Detta ser jag fram imot att träffa dessa mäniskor nu 4 veckor frammot!! Vi skall även göra ett besök på bb o förlossningen i Ystad som vi inte skall göra i grupp utan detta gör man själv nu på onsdagskvällar.....!!  Nytt från o med 1 frebruar i år är att man inte får ta emot besök alls......=( bara det nyfödda barnets förälder o syskon får komma.......(stackars alla far o mor mödrar o fadrar......men dom få vänta!!)

Efter gruppen åkte Emil o hämtade Tilda på fritids.....o jag blev kvar vägde mig och är hyffsat glad då jag har gått upp 6 kilo o det är ju inte så mycket.....=) När Emil o Tilda kom tillbax pratade vi med barnmorskan o sen la jag mig på britsen o vi skulle lyssna på bebisens hjärta.....åååå säger Tilda......."det låter som en häst galopperar där inne med klackaskor på sig.....hihihihihi" det var Tildas reaktion....hon e helt underbar!!!
Bebisen mår bra o rör sig ofta o mycket kraftigt!!

Tog en runda till Ystad för att inte göra så mycket igentligen.....men då kom jag på att jag hade lovat mamma att vara hemma för hon skulle komma på besök........ojojoj.....stackars mamma har åkt från skurup till tomelilla för att sen få reda på att jag glömt henne och då får hon åka till Ystad till oss......Slutade med en helt underbar o trevlig fika på Café Diana......med semla o kaffe....!! GOTT!!!

Tror jag börjar bli sjuk.....känedr mig febrig, har botten ont i halsen, ont i huvudet och allmänt slö.......!!!

God kväll!!!

Kommentarer
Postat av: Gina

What??? I så fall är jag numera ditt barns storasyster!!! Vad är nu det för trams?

2010-02-05 @ 09:49:53
Postat av: Jacqueline

Ja du....alla blev nog lite chockade när vår barnmorska talade om detta....men tydligen när bb var stängt under svininfluensan tycket tydligen alla där då föräldrar o barn att det var skönt att inte få besök.....:/ kanske, kanske inte det är ju upp till varoen tycker jag!! Men vi får se om det håller i sig till bebisen kommer!!!

2010-02-05 @ 13:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0