Åååå trevliga Onsdag, Onsdag......

Började dagen med en stor tallrik fil & musli....mmm...jag har blivit rent besatt av det!!! Sen en massa prat och ringande till vägverket och mejlande till kommunen om våran väg utanför oss....den har gått isönder och asfalten sprätter upp på våra fönsterrutor.....inte så trevligt.....det kom en nisse o fixade det sen tog det inte många timmar typ 3 sen var det uppkört igen......snacka om att vi har autoban utanför oss.....jag håller på att bli knäppare!! Nog om tråkigheter.....

Drog med mig syster ner i by och promenerade inne på EM möbler för att se på säng och sen tog vi en tur in på biblioteket och konsthallen.....som Julia tipsade mig om......om ni har tid o ork gå in på konsthallen och se på den utställningen dom har där.....Chinagirl heter den.....handlar om alla flickor som försvinner i kina varje dag...typ omkring 2300 stod det...fan helt hemskt!!! Men gättefina saker och tavlor på kinesiska flickor....trevligt!!

 

Nästa besök fick Pigor & Drängar för att titta lite på kläder till Tilda och även till bebis....dom har ju nämligen halva priset på allt i butiken....vi hittade massor men tyvärr så har jag inga pengar....får ta en tur ner där efter löning om det finns kläder kvar då.....Hoppas hoppas!!!



Dagen på byn slutade med en fika pause på Reimansbageri med semla för mig och winerbröd för Caroline......

Sen kom mamma....ooo kära mamma!! Droppade av Carolin på tåget i Ystad och stackaren det var inget tåg utan busssss......hela vägen till Malmö.....Tycker synd om dig syster min....2 timmars resa blev det ungefär för henne...=(  Mamma följde med mig och Tilda till Ystad som moraliskt stöd när Tilda skulle på Gymnastik....attsingen vad denna tösen börjar bli duktig på det dom gör.....hjula, kullerbyttor,hoppa på trampets, trampetsvolt med hjälp av ledare sidan om....duktig som sören är hon.....När gympan var slut var vi hungriga som vargar och det slutade med ett efterlängtat besök på Mc Donalds för en cheesburgare i bilen på vägen hem......

 


Väl hemma hjälpte mamma mig med Tildas klänning och nu har hon åkt, jag har sytt lite till på den och nu är den snart färdig den oxå.....känner nu att jag behöver lägga mig på rygg eller sidan för att sträka ut och kanske med en trödgårdstidning i handen för att längta till våren och alla planteringar och fina blommor....så blir det!!

Pok

       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0