Julen o alla dagar innan o efter!!

Ja då var Julen slut och snart nyårsafton, sen börjar vi på ett nytt o förhoppningsvis händelserikt år!!!

Dagarna innan jul var lugna, inte d minsta stressig.............Vi lämnade Tilda hos Anna dagen innan jul........flickorna myste llite i sina nya byxor.......=)



Så här såg d ut på kvällen innan julafton........Lykke uppe på 3dj trappsteget o lekte......lilla apan Lykke.....så nu skall d byggas spaljé så vi kan sätta grin i trappan.......

 

Julaftonsmorgon, Lykke fick ett paket o öppna från mina Kusiner (Julia & Elvira) o Jens o Maria!!! Finaste barbapappa mössan o vantarna!!! Jag som bara älskar dom!!! lykke blev jätte fin i d!! TACK!!

 

Dagen gick o jag skulle göra käck i micron.....efter lite diskution med Emil om vad man kunde ha för skål i tog jag min micro kanna från Tupperware........hällde i ingredienserna o in i micron.......deom första 5 minutern ok.....tog ut o satte in igen för att stå i 6 minuter........Lykke blev ledsen så jag gick o satte mig i soffan för att somna hene, Emil säger då: jag skall kanske kolla knäcken.......han går mot köket.......o då bara väller d ut brandrök......Shit.......micron höll på att ta fyr.............på mindre än 5 sekunder fylldes hela huset med brandrök......jag sprang ut i snön o stod på gården med lykke o gry medans Emil Försökte stänga av micron o få ut den, som tur var hade de inte börjat brinna i den då hade vi kunnat glömma Julafton hos oss, men d gick bra och vi vädrade i alla fönster i hela huset.......Mina föräldrar o Lillasyster kom en kvart efter för att fira med oss..........Phu......snacka om ångest, tänk om huset hade börjat brinna!!!

Adjö till Micron o Micro kannan............

Lykke var klädd i en ny fin Julklänning, strumpbyxor, o jul mokasiner!!!!



Finaste moster o gry var oxå Julfina!!!

Julklappsleken kan ta fram barnet i en, d har vi bevis på!!! =)



 Jag o min finaste dotter!! <3

 

Juldagen Tog vi o hämtade Tilda, sen åkte vi runt för att lämbna lite julklappar till olika......Vi slutade på Roma för att äta kvällsmat.....;) Resten av kvällen myste vi i soffan framför tv:n allihopa!!

 

Annandagen packade vi bilen o begav oss till Simrishamn för att fira jul med Farmor, farfar, Faster malin, Magnus o kusinerna Oliver O jack!!!! Massor med Julklappar och mat opch mycket skratt o glada miner!! Kan inte bli bättre!!! =)



 

 Lykke hittade en Ny kompis!! Han dansade o sjöng jätte fint tyckte alla baren men vi vuxna kunde nog vara utan den.........*=)

 Mys i kökssoffan för att sen ge sig på Den goda kalkonen!!! =)

Kvällen kom o vi skulle stanna över i S-hamn, då fick vi låna Farmors lägenhet..........När jag o Emil gick kvällsrunda med gry passade Tilda o Lykke på att mysa med Farmor o farfar!!!




Igår Tisdag, sovmorgon till 9.30, frukost sen tog vi på oss och ick ner i byn, Biblioteket för att lämna tillbaka o låna nya böcker, sen gick vi till d nya fiket "Fiket" för att fika Lunch med Julia!!! Efter Nästan 2 timmar på fiket med mycket mysigt prat o god lunch tog vi på oss för att gå en runda till i byn för lite ärenden......




 

Idag var vi oxå väldigt trötta.....9 vaknade jag av att d var helt tyst i huset.........så sden frukost idag oxå......solen skiner o d e helt vindstilla.......underbart!!! Vi klädde på oss för att gå till ica o handla lite, tog en sväng till Lidl för att handla barn bubbel till nyår o hattar till nyår!!! =) Hem lämnade maten, tog gry o pulkan för att tillägna 2 timmar ute i snön o d fina vädret!!! Så nu med rosiga kinder och hundriga magar skall vi ta lite lunch, vänta på att Emil kommer hem, då skall vi sätta lister på flickornas rum...........Kanske blir d en liten promenad med hela familjen i kväll då d e såååå skönt ute!!! =)

 

 

Hoppas ni haft en lika fin jul som jag!! pok!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0