Helgen och en måndag med grillning..............



Helgen som varit har vatt lugn o fin.....I lördags var det jättefint väder.....vi tog o packade in oss i bilen o åkte till S-hamn!! Där gick vi på Loppis....inga fynd tyvärr!! =( Sen gick vi en runda i stan och myste......åååå blir helt sjuk....saknar att bo i en stad där man kan gå o strosa o titta i skyltfönster och in o ut i olika affärer.....kan man inte precis i Tomelilla......!!! Vi tog även en tur till Sven o Lotta för att äta Lunch sen tog vi en till promenad i solen.....heeelt Underbart!! Tyvärr hade jag inte kameran med mig.....denna dag!!

I Sönndags hade vi projekt i trädgården och lite städning......det upphörde helt när Christer ringde o sa att han hittat tujor för 25:- plantan......detta nappade vi på och Emil tog bil o släp o körde i väg redan kl: 14. Jag fick äran att passa lilla pudelen Nessa i någon timme och ägna mig åt två maskiner tvätt, trädgårdsarbete, Baka blåbärspaj, äta blåbärspaj, och bara mysa i den varma solen med kaffe!!=)

Gry med kompisen Nessa!!



 Blåbärspaj, vaniljsås o kaffe!!

 Vårt ny rensade trädgårdsland, planterade potatis, morötter, rädisor, roucculasallad.......

 Lykke sover gott i vagnen!!

 Ser inte mycket ut för världen men där skall vara 50 någonting plantor tror jag........vi kommer få så fint i vår trädgård nu!!!

Vi sov länge som vanligt efter att ha lämat Tilda i skolan!! En sen frukost och sen kom Gina o Marcus på besök med en helt underbart god bakelse.....mmm så gott Gina du vet vad jag gilla!!! =) Efter besöket tog jag ett ryck i förrådet och det rycket gick snabbt över när jag insåg att jag behövde lite fler sopsäckar och ett tomt släp......;) När kvällen kom fick vi trevlig sällskap bestående av Martin, Viking och Linus.......Vi grillade ihopa o barnen lekte ute i solen!!



 Duktiga Viking!!

 Tripp, Trapp, Trull gungar!!!



Senare på kvällen tog vi o badade Lykke.....Hon bara älskar o bada...det är så varm o skönt!!







Idag har varit en dammsugar dag.......En skön promenad till Fritids för att hämta Tilda sen ett besök på bvc för vägning......o vår lilla "Lycka" har nu gått upp 300 gram sen förra veckan nu väger hon hela 3426 gram.

 

Sitter nu o kollar över denna djungel med babyvakter......jag har hittat en som skulle vara bra.....Philips Dect-babyvakt SCD 487.........

 

Ser frammemot morgon dagen då mamma skall komma på besök o jag skall sätt igång på allvar med lykkes fötter  o händer o min gips mage!! god kväll!!

pok


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0