Förkylning & en trevlig viktuppgång!!

Måndagen var en dag där massor skulle göras.......men som alltid när jag o Emil planerar saker kommer vi på att det är mycket trevligare att träffa folk eller bara ta det lugnt.....mmm så mycket blev det gjort i går!!

Lykke hade på sig dom fina kläderna som Moster Caroline har köpt till henne.......visst var det lite stort men hon blev fin ändå!!

 

På kvällen myste Tilda med lillasyster i soffan........Finaste töserna!!! =)



Tisdag och efter att ha somnat kl 22 i går både jag o Lykke vaknade vi kl 4.30 när Lykke var hungrig....duktiga lilla flicka som vill sova på natten!!

Vi tog oss en promenad till Bo Ohlsson för att handla gips-pulver men det fanns inte......jag hade ju tänkt att göra fot och hand avtryck och sen fylla det med gips.......får vänta tills imorgon när mamma kommer med gips!!!

Men man kommer ju aldrig hem tomhänt från boan.......Emil fick en jätte fin grön T-shirt, och till Lykke hittade jag en svart laban mössa & en jättefin luddig jacka.......
 

Var på bvc för vägning idag och i torsdags när bvc var hemma vägde hon 2790g och idag vägde hon hel 3124g.....Margareta på bvc sa: mamma har grädde i mjölken!! hihihi!! mmm det är skönt att veta att det inte bara är blask man har i dessa kanonerna!! och att det ger henne näring vad hon behöver!! SKÖNT!!

Kvällen har gått åt till att göra Loppor till Tilda och att hitta på vad det skall stå i dom......ett himla huvudbry....det är inte lätt att komma på saker så på beställning!! Men Tilda blev glad i allafall!!

 

Fick ett samtal precis av mamma som berättar att det snöar hos dom jag tittar ut genom fönstret och ja.....det är inte klokt det snöar här oxå!!! Vilket April väder vi har haft idag......Sol, blåst, regn, kallt, snöööö!!!
Men var positiv snart är det riktig vår och sen sommar!! =)

Nu står mat på schemat och sen skall det vara riktig kväll......

pok

Kommentarer
Postat av: Gina

Men åh, då har köpt den "ludd-jackan" jag bara blev så förälskad i! Den ska Lillan min också få lagom till hösten. Visst är den helt fullkomligt underbar!? Tack för att jag fick komma och mysa med Lykke igår. Känslan av en liten i famnen igen är obeskrivlig. <3

2010-04-20 @ 18:06:19
Postat av: Jacqueline

Gina: Din lilla kan få ärva denna av Lykke...om den inte är rent för sliten....köpte den sista på boan!! Du är alltid välkommen och träffa Lykke!! kram

2010-04-21 @ 13:52:18
Postat av: Ingrid ♥

så gulliga små kläder lilla Lykke fått

Bara så sött

Kram Ingrid

2010-04-21 @ 20:59:55
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0