Dagarna bara flyter förbi.......

Bebisen har nu ett namn Lykke skall hon heta!! Känndes som det var klart redan innan hon föddes men att vi inte riktigt har bestämt oss innan......listan var lång men när vi väl såg vår tös så.....Jo då var hon en Lykke!!!

 

I går badade vi henne och att bebisar kunde kissa mängder det visste inte jag men det fick vi bevis på......det var som att öppna en kran och över hela mig oxå då jag höll i henne!!!

 

Igår var min kära lillasyster här och en stoltare moster kan man inte hitta!! Hon tillägnade hela kvällen igår och hela dagen med oss idag......Toppen tack till dom fina kläderna och besöket det tycker vi om!!



Jaha då är vår fina tös 1 vecka i morgon och tiden går så fort......vad har jag gjort hela denna vecka......sovit gott då Lykke vaknar kl 5 varje morgon för ett mål mat och sen somnar hon för att vakna runt 9 halv 10!!! Hoppas att detta varar!! =)

Dessa dagar har varit helt underbara och jag kan ännu inte fatta att det är på riktigt nästan! Jo jag e faktiskt mamma och det till denna fina Flicka! Dagarna har även bestått av promenader med vagnen och mysiga stunder i soffan, fina soliga eftermiddagar i trädgården och lite plock i rabatterna!

Idag har bvc varit på hembesök och vi fick en hel hög med papper och böcker att läsa sen vägde hon Lykke och just nu väger hon 2790g hela 100g har hon gått upp på 4 dagar.....det är vi nöjda med!! =)

Njutandes i soffan efter vägningen satt jag med en naken bebis i knäet.....mmmm och det slutade med att jag hade bajs över hela mig!! Ja vad skall man säga!!

Jag vill tacka Anita & Nisse med familj för det fina paketet till Lykke, alltid toppen med sånna saker!! JÄTTE TACK!! Ni skall få varsin kram när vi är i Skurup nästa gång!!



Tilda mamma Anna skall oxå få ett tack från oss och fast jag sa att kläderna kunde vara förstora så satt dom väldigt bra!! Tack så jätte mycket Anna!! Hon blev jätte fin!!! Visst??



Ikväll njöt Tilda av varma mackor och kämpade för livet med sin jätte lösa tand!  sliten efter 1 1/2 timmes gympa!!


Kommentarer
Postat av: Lotta Nygren

Jag tycker att det var ett jättefint namn man förstår vad hon betyder för er och hon växer ju jätte bra fortsatt lycka till.

kram lotta

2010-04-15 @ 08:58:28
Postat av: Gammelmormor

Grattis! Till den lilla flickan.

Vi kommer och hälsar på snart.



Ruth & Lennart

2010-04-15 @ 12:35:21
Postat av: Kerstin

Jätte fint namn,det ser ju ut som att hon gillar att bada. Och att Tilda är hungrug efter ett gympapass förstår jag. Puss & kram på er

2010-04-15 @ 15:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0