4 månader kvar....tidig julklapp, Julstäd, och Jul godis och bak!!!

Ja rubriken kunde jag inte sätta idag så tolka den hur som helst!!  Sitter just nu och pluggar.......då jag har 2 frågor kvar på sista inlämningsuppgiften innan tentan nästa fredag känns det faktiskt riktigt bra!! Har myst ner mig i soffan med filt och tagit in adventsljuset då vi i vår familj är på dag 5 fast det igentligen är 10 idag.......så jag får bränna lite på det!!!  Tilda har jag lämnat på skolan idag första gången på denna veckan.....stackars liten tös hon har varit så sjuk.....hostat, feber och förkyld.....inget kul!! Emil sover......som en stock......jobbar natt denna veckan så han kom hem 06.30.......!!!!

I förrgår var det den 8 december och det betyder att vår lilla bebis har 4 månader kvar beräknat i magen tills den får se världen......vi längtar så mycket efter dig pyret......!!

Bebisen väger nu strax över ett halvt kilo och är nästan 30 cm lång från hjässa till häl. Hörseln är välutvecklad och den kan höra din röst (som under vatten), dina hjärtslag och de mullrande, gurglande och kurrande ljud din mage och tarm gör. Höga ljud som bebisen ofta hör inne i livmodern, t ex hundskall eller dammsugaren, kommer förmodligen inte att låta otäcka efter födseln.  "taget från babycenter".

I tisdags var jag uppe hos gina och fickade på en lussebulle med kaffe......Gott!!! Jag fick även en tidig julklapp av Gina som inte var inslagen...... Den nya upplagan av Boken Ett barn blir till av Lennart Nilsson.....bara så för mycket för mig då......tack Gina  du e helt underbar.......Boken är fantastisk och sååå fina bilder!!! 

  

Jag längtar så till helgen......på fredag skall jag till Julia på tjej kväll.......Trevligt!! På Lördag skall jag och Emil till Mamma och Christer tillsammans med Carolin och Henning skall vi umgås hela dagen åta god mat och det bästa av allt......göra julgodis och baka lussekatter......tyvärr har jag för mycket godsaker på min göra lista så jag får ta och stryka mycket!!! Standard är iallafall knäck och mozartkulor!!!  
  
På Söndag skall vi Stor städa eller julstäda som många kallar det.......och det behövs kan jag säga......soffan skall lyftas och kanske jag skall putsa mina fönster igen......vi får se!!!   Trevlig helg allesamans!! pok


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0